söndag 31 oktober 2010

Mille sömngångare!

Mille är vår lille sömngångare!

En morgon förra vintern när jag gick in i köket för att göra välling rullade det under mina fötter.. Det låg grönpepparkorn FULLA GOLVET men jag såg ingen burk någonstans... Senare hittade vi den tomma burken bland de andra kryddburkarna. Mille hade tagit fram den, hällt ut ALLT på golvet, skruvat tillbax locket och lagt tillbaka burken i lådan..

En annan morgon vaknade jag med en liten naken Mille bredvid mig i sängen, han hade lite bajs i rumpan. Blöjan hittade jag i köket, utan bajs.. Tänkte att han kanske pruttat ordentligt så det kom lite bajs..

Senare under dagen hittade jag en STOR bajshög i gästrummet som ligger längst bort i KÄLLAREN! Han hade tagit av blöjan i köket, gått nerför trappen i mörkret, gått längst bort till gästrummet, bajsat på heltäckningsmattan och sedan kommit o lagt sig bredvid mig! HMMM.. Det känns betydligt tryggare MED GRIND!!

Nu var det länge sedan han gjorde några hyss på natten men det kanske är tack vare grinden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar