måndag 1 november 2010

NYA TAPETER!!

Min älskade mamma är inte bara mamma, undersköterska, kock, sömmerska, golvläggare osv osv -  hon är målare oxå! Idag har hon varit här och tapetserat!

Mille och Max fått nya tapeter på sina rum! Max har fått en ny säng - en LOFTSÄNG, som han är VÄLDANS  STOLT över!! Sängen fyndade jag på BLOCKET för 100 kr och målade
vit.
Mille fick Max gamla säng och han är rätt stolt han me! Mille har haft en superfin gammal växa-säng sedan han fyttade ifrån Eddie för några månader sedan. Den har han lånat av min älskade guddotter Nadja, men han slog sig så mycket i sidorna på den på nätterna..

Eddie var VÄLDIGT LEDSEN när han kom från dagis och bröderna hade nya tapeter o sängar på sina rum men inte han! Jag har lovat att han ska få gardiner snart iaf! Måste bara hitta något fint tyg som passar till han stjärnvägg. Han ska även få en ny säng, lite mindre än den han har. Han har fortfarande kvar den STOOORA sängen som han o Mille hade tillsammans och den tar upp en väldigt stor del av hans rum.. Skulle nog helst vilja ha en säng med lådor under till honom.



Max rum får sig ett lyft



Först var det "fordonsparkering" under Max säng




Snart blev det KOJA under den ist!





Mamma sätter upp Milles nya fina tapeter från Sandbergs







Jag ville ha samma tapet som en "fond" vid sängen. Känner dock att det hade varit snyggast med tapet ända mot dörren...


Milles säng med sänglampa som matchar väggen .
 


Milles kök som vi gjort av en gammal 80-tals bokhylla som jag fyndat på loppis! Den var då brun och hade överdel och fula lister på dörrar o lådor.






Eddie i sin STORA säng! med sin STORA nalle som han fått av Nadja!



TACK UNDERBARA MAMMA! ÄLSKAR DIG!!!



Inatt blir det GÄSTRUMMET för mig igen

SOV GOTT!! Kram /Linda



3 kommentarer:

  1. Men så sjukt fint det blev!!! fatta så avis jag är. Jag vill oxå bo sådär fint!!! jag längtar hem till huset jättemkt!!!

    Kramar Pia!!!

    SvaraRadera
  2. Men shit så fint killarna har fått det på sina rum. Du är så otroligt duktig och har så många bra ideèr. Du får gärna komma och göra en "make over" i din guddotters rum också :) Men tänk på att ta det lugnt också. Fast jag vet ju att det är lugnande för dig att pyssla på. Kram Vera

    SvaraRadera
  3. TACK söta ni!! Skulle va riktigt SKOJ att få hjälpa till att fixa i Nannas rum!! Finns ju lixom ingen tjej att inreda åt här!!

    Pia: ni får komma hit o mysa så länge! Vi saknar er! Är du på väg till södern nu? Sköt om dig!

    kram på er

    SvaraRadera