torsdag 25 november 2010

Julstress...

Jag vet, jag vet.. Det är inget att stressa upp sig över.. Det blir JUL även om jag inte hunnit/orkat  julpynta och julbaka osv.. Jag VET ju det men det KÄNNS inte så...

Igår började jag med att byta gardiner i kök o vardagsrum. Var så glad över att jag sydde gardinerna förra året så jag inte behöver göra det nu.. Är rätt LESS på att sy gardiner efter att ha sytt till alla grabbarnas rum och det tar ju sån jäkla TID när jag inte riktigt har orken.. TUR att MAMMA kom hit och gjorde klart Eddies gardiner, annars hade de väl legat kvar i köket än...

MEN igår kväll när jag hade strykit vardagsrumsgardinerna o hängt upp dem var de alldeles FÖR KORTA!!!!De hade krympt!!! Jag utbrast " MEN VA FAAAAN".. Eddie kom springande o frågade om jag var lessen o gav mig en kram..

Johan kom o erbjöd sig genast att sprätta upp fållen. Mamma var oxå här och satte sig och nålade om o sydde efter att J hade sprättat! VAD SKULLE JAG GÖRA UTAN MIN MAMMA O MIN MAN??

När barnen somnat började jag ta fram lite tomtar o julstjärnor medan J började slå in paket til grabbarnas julkalender. Förra året fick de turas om att få paket, de fick ett var tredje dag men det fungerade inte så bra. För att slippa allt skrik o bråk från smågrabbarna får de i år varsitt paket varje dag. DET BLIR MÅNGA PAKET ATT SLÅ IN,....  Jag har köpt massor med smågrejjer som de gillar - klistermärken, glitterlim, smådjur, småbilar, målarböcker osv osv det blir oxå lite vantar (Eddie har länge önskat sig ROSA fingervantar..), sockar o sånt.


MYCKET av grejjerna  kommer från DOLLARSTORE i Lycksele!

JULKALENDERN 2009.
Min mamma har broderat den, jag o Johan fick den full med paket för många år sedan.
Grabbarna älskar den! Visst är den FIN!!!


Idag ska vi köra iväg skrot som är kvar efter dräneringen... Och kanske baka lite lussebullar... och kanske julpynta färdigt..  och just ja, utvecklingssamtal för Eddie o Mille i eftermiddag!

Ha en trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar