lördag 20 november 2010

Fredag o LJUSFESTIVAL!!

Igår började LJUSFESTIVALEN eller UMEÅ HÖSTLJUS (som jag tror det heter nu).

Jag och Ann tog med barnen (förutom Max som är i Granö) in till stan för att kika på det. Vi åkte buss in då grabbarna tycker det är sååå spännande!

Först gick vi o kikade på leksaksaffär för att sedan äta PIZZA innan vi gick o tittade på alla fina lyktor som dagisbarnen i Umeå gjort!


Miranda, Oscar o Ann på Pizzeria Aveny. Supergod pizza!

Mille, jag o Eddie

Att ta med 2 av grabbarna på restaurang går bra men jag skulle ALDRIG göra det själv med alla 3. Såklart busades det en hel del och Mille skulle ha ÖL till maten. Jag sa (som vanligt) att barn inte får dricka öl och då förklarade Eddie att de dricker LÅTSASÖL. Jaha, ja men då så..


I Vänortsparken stod alla lyktor som dagisbarnen gjort! Sååååå fint! Och såååå många lyktor! Jag hade fullt upp med att hålla reda på grabbarna så det var inte lönt att försöka hitta den lykta som Max gjort..

Grabbarna var sååååå trötta när vi åkte hem o Eddie var sååå ledsen för att han inte fick vara med Oscar mer.

TACK Ann, Oscar o Miranda för en mysig em o kväll!


Max åkte som sagt till Granö igår morse och i eftermiddag åker jag, Eddie o Mille dit. Max kommer att bli jätteledsen o arg när vi kommer, han hade sett fram emot en hel helg hos mormor o morfar med lugn o ro o massor av uppmärksamhet.


Trevlig lördag! Kram /linda

1 kommentar: