måndag 29 november 2010

TUTT-uppdatering!

Max bestämde sig som sagt för att skicka sina nappar till ROBIN HOOD. Första natten gick ju inte så bra och igår kväll när han skulle gå isäng började han tjata om tutten..



När jag påminde honom om att han önskade sig en Buzz Lightyear visade han med armen ut över sitt rum o utbrast "MEN SE ! JAG HAR JU REDAN ALLT; JAG BEHÖVER INGEN SÅN! ALLT JAG BEHÖVER ÄR MIN TUTTE! NU!!!!"
Då frågade jag om han inte heller behöver julklappar. Nää då inte det heller, "FÖR TOMTEN FINNS INTE PÅ RIKTIGT" VAAAAA gör han inte??? Max är för sjutton inte ens 4 år!! Det är väl klart att tomten finns än!!

Johan låg iaf o läste o läste o läste böker för honom tills han somnade igår kväll! Inatt kom Max in till oss o började tjata om tutten igen men till sist nöjde han sig med att dricka vatten och somnade till sist om!

När han vaknade i morse utbrast han "Mamma, jag har ju slutat med tutten på riktigt nu!!!!" Han var sååå glad o stolt över sig själv!! Nu gäller det bara för mig o J att härda ut!

Fick 2 kanonbra tips från Diana! Att pensla tutten med "stopp o väx" kommer vi absolut att göra. I morse när vi skulle gå till dagis såg han Milles tutte o försökte ta den direkt.. Om vi lägger fram en preparerad tutte så kan vi säga att tutten smakar dåligt när man blivit 4 år!


Vet ni vad! Robin Hood har varit här o lämnat ett brev o ett litet paket till Max i postlådan ! En liten morot för att fortsätta..

1 kommentar:

  1. Duktig kille!!! Bara att försöka härda som du säger.
    Kram på er!

    SvaraRadera