onsdag 3 november 2010

Huvudvärk, skrikiga barn o pysselkväll

Igår låg jag hela eftermiddagen med en FRUKTANSVÄRD huvudvärk. Får så ibland men nu var det ett bra tag sedan sist. Har trott att det är MIGRÄN men läkarn säger att det är spänningshuvudvärk.



Inte blir det bättre av att barnen bara skriker o bråkar. Under middagen försökte vi (som vanligt) hålla nere volymen på dem (och oss) men det var ju dömt att misslyckas.. Som vanligt slutar det med att vi bär in den som skriker och slamsar på sitt rum. MEN när 2 av dem ska in på sina rum stannar de inte på sina rum utan börjar bråka ist.. När vi är 2 vuxna hemma fungerar det någorlunda men inte när man är själv, då hinner man lixom inte få i sig någon mat själv. Som jag skrivit tidigare, MIDDAGEN handlar mycket om att ÖVERLEVA.. När det bara är 2 barn hemma fungerar det MYCKET BÄTTRE. Vill att det ska vara mysigt och trevligt att äta tillsammans!!
När vi för ett år sedan började träffa SMÅBARNSTEAMET tyckte de inte att det var någonbra ide att "straffa" barnen med att de får gå in på sitt rum men det måste ju bli NÅGON KONSEKVENS när de beter sig illa, slåss, sparkas, skriker osv så nu gör vi så iaf.

På kvällen var det dags för SYJUNTA hos Ann och vår pysselkväll vill jag INTE missa!  Alltid lika trevligt! Ann o Helena "scrapbookade" och gjorde halsband och jag stickade tjocksockar! Johan har börjat anv mina så de är liiite stora åt mig nu... Jag ÄLSKAR att sticka, sy och grejja.

Idag skulle jag egentligen till tandläkaren och fortsätta med min ROTFYLLNING men jag har hostat mest hela natten och hade ingen lust att ligga där och hosta slem idag. Jag har hållit på att rotfylla den tanden i 7 mån men den vill inte riktigt bli bra. Egentligen skulle jag vilja dra ut den, får höra vad tandläkaren säger nästa gång.



HA EN TREVLIG ONSDAG!

6 kommentarer:

  1. Usch, det där med lugnt vid matbordet är inte lätt. Men den där hostan är nog stresshosta,be om Coccilana så att du får sova. Jag har det problemet ganska ofta. Krya på dig./ Kram Vickie

    SvaraRadera
  2. Tack Vickie men den här hostan hör nog ihop med förkylningen. Hur gör ni vid matbordet?
    kram

    SvaraRadera
  3. Stå på dig!!! Dra ut tanden.

    SvaraRadera
  4. Ok, hoppas att förkylningen går över snart.
    Jadu, vi matbordet går det faktiskt rätt så bra sen vi separerade eftersom den som blev hysterisk vid matbordet så var det deras pappa, hahahahahaha.
    Annars om dom börjar stramsa, som att börja leka med maten eller kasta med den så ser jag det som att dom är klara. Så då blir det tack för maten och sen ner på golvet.

    Hur går det för Mille, med sjukdomar?

    Vi ska på astma och allergi utredning på ons. Så får vi se.
    Kram kram Vickie

    SvaraRadera
  5. Oj, vad många stavfel/slarv det blev ;) /Vickie

    SvaraRadera