torsdag 4 november 2010

Till gynläkaren idag

Idag ska jag träffa gynläkaren (Eddie o Milles förlossningsläkare!!!) på Norrlandskliniken för att se om det har blivit ngn CYSTA av Endometriosen, eller om det är ngt annat som gör att jag har så ont. Känns bra att utesluta annat även om jag är rätt säker på att det är endometriosen som spökar.

Jag ringde först till kvinnokliniken och fick en telefontid med en läkare där, en vecka senare.. Den läkaren sa bara att man måste anta att det är spiralen som gör ont och då får man börja med att plocka ut den..

Jag sa att "man kanske kan ANTA att det är endometriosen eftersom jag har en diagnos och att det gör som mest ont några dagar/månad runt ägglossning samt att jag känner igen smärtan!"

"JAA MEN du har ett främmande föremål i livmodern och det är där vi måste börja.. "

"Jaaa MEN OM det är spiralen kanske vi kan anta att jag skulle ha ont oftare än bara när jag har ägglossning."

"Ja det skulle man kunna tänka sig... Hur ska vi gå vidare då? Då måste vi nog göra en undersökning? Och då måste du ju komma hit.! "


Jag ringde istället till NORRLANDSKLINIKEN, fick som vanligt prata med en supertrevlig tjej och fick direkt en tid bokad HOS LÄKAREN för undersökning. Kommer skriva över hela familjen dit!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar