torsdag 18 november 2010

MARKISER!!

Min älskade man har nu satt upp markiser vid köksfönstren!! Nu kan man stå där o laga mat utan att bli galen när solen ligger på! Jag vet... I-landsprobem !!



 Markiserna på plats över köksfönstren!  Inte så fint i trädgården nu efter dräneringen...

 
Så här såg det ut förra sommaren, vi hade här tagit bort alla träden/buskarna framför entren. gamla fönstren är kvar



Så här såg det ut framför entren när vi flyttade hit.

Nya fönster, nya markiser o vitmålad ytterpanel.

Vi hade först bestämt oss för svarta markiser men efter att ha hälsat på våra vänner Therese o Micke insåg vi att det var smartare att ta en mörkgrå som inte allt syns så väl på! Så det blev likadana som de har!
Vi hade först tänkt köpa från Skånska byggvaror men insåg after att ha pratat med T o M att det i slutändan skulle bli billigare att köpa här i stan då vi kan köpa till själva markisväven till det fönster där vi redan har en gammal markis!

Köpte dem på NORR MARKIS här i Umeå!


Kram /Linda

3 kommentarer:

  1. Hej vännen, har nu äntligen tagit mig tid att läsa igenom allting som jag missat. snyggt med markiserna. Men vad otäckt att du mått så dåligt. Hoppas du orkar med att vi ses i helgen. vad säger du om lördag. Jag ringer dig i morgon, eller messar.

    Många varma kramar till dig min älskade vän, och krya på dig. Saknar dig så otroligt mycket!!!

    SvaraRadera
  2. Körde förbi idag och det såg riktigt snyggt ut me markiserna!!=)

    Ha en härlig helg!!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Tackar Linda! Du får komma in o fika nån dag om du har tid! kramiz

    SvaraRadera