måndag 29 november 2010

1:a ADVENT!

1:a advent började vi med att tända första ljuset till frukost. Det var Eddie som påminde mig, han hade verkligen sett fram emot att vi skulle tända det ljuset!


Vår fina adventsstake som jag fått av min kära syster Sofie

Julmysigt!

Vi tyckte att det kändes för kallt för att åka med grabbarna på skyltsöndan igår (eller lite lata föräldrar..)

Istället kom svärmor o svärfar hit med lussebullar o fikade med oss!! Dessutom hade de med sig 2 flyttlådor med Johans gamla grejjer sen han va liten! Grabbarna har fått några lådor med saker tidigare, bilar o lego osv. Nu var det massor med spel, pussel, BÖCKER, lego, små indianer o cowboys osv! Sååå roligt!!!!


Lite av alla de saker som fanns i lådorna... 

Jag ÄLSKAR barnböcker vilket märks här. Vet inte hur många vi har!! Vi har inte ens läst alla.. Vi brukar låna på bibblan oxå bara för att det är så mysigt att gå dit o låna!
Max blev helt tokig när han såg RYMDLEGOT!!! Precis vad han har velat ha då det har sånt på dagis! Det fanns även några pistoler i en låda men de gömde J innan grabbarna såg dem. De får inte leka med sånt längre då de blir så fruktansvärt våldsamma...


Idag har jag varit o klippt mig! Riktigt skönt! Och ikväll blir det SIMSKOLA med Max igen. Han började förra veckan men blev bara ARG då han inte fik göra det han ville.. "Jag kan redan simma så jag behöver då INTE va med på nån simskola iaf.." jojo, jag såg det när han hoppade i vattnet utan simringarna o sjönk som en sten... Vi får se hur det går ikväll, annars får vi vänta till nästa höst!

kram /Linda

2 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort det vännen! :) Riktigt julmysigt o jag älskar eran julkalender alltså, har alltid varit avis på den! Ska bli spännande att följa utvecklingen med Max napp alltså,en följetong tror jag tyvär det blir för föräldrarna L & J.. ;)

    Saknar dig vännen men vid jul blir det umgänge, vill ge dig en stor kram för att du är du!

    SvaraRadera
  2. TACK Sophia!! Längtar tills du kommer hem!! Vill krypa ner i "våra" soffor där nere med en god chokladtårta o en bra film!

    SvaraRadera