tisdag 2 november 2010

ANDAS!!!

Eddie o Mille satt vid Milles bord i morse och låtsades äta frukost men först sätter sig Eddie på stolen, slappnar av o ANDAS! Han talar även om för sin bror att man ska "annas först"

En av mina dagliga övningar från Stressrehab är just det! Att slappna av, andas några djupa andetag och bara landa innan vi äter, under måltiden o gärna efter. Det är verkligen superbra att göra det så jag får stanna upp, att jag får träna på att VARA HÄR O NU som jag har så fruktansvärt svårt för!!






Andningen är alltid viktig och inför förlossningen med Max tränade vi profylaxandning och det var sååå bra!! (Även om vi först kände oss superlöjliga när vi tränade hemma!)  För OSS fungerade det verkligen!! Vi hade ingen annan smärtlindring på Eddie o Milles förlossning än just PROFYLAXANDNINGEN! När vi fick Max hade jag lite lustgas men tyckte mest det störde andningen. jag tyckte bara att förlossningen  var så häftig och direkt efter sa vi att "det här måste vi göra om snart"! Det fick vi ju oxå! Dubbelt upp! Mycket var nog att jag hela tiden kände att vi gjorde det TILLSAMMANS! Utan att Johan hade jag inte velat vara där! Bara trist att vi redan gjort bort det...

Rekommenderar verkligen Anna Wilsbys bok o tränings-DVD



GLÖM INTE BORT ATT STANNA UPP, ANDAS OCH NJUTA AV DIN DAG!!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar