måndag 8 november 2010

Min guddotter NADJA!!!

Kan inte förstå att det idag är 7 år sedan min älskade Nadja döptes i Granö kyrka och jag fick äran att bli hennes gudmor!!

Jag blev verkligen glad och mycket rörd när Vera frågade om jag ville bli "gudmor" till Nadja!






Första gången jag träffade Nadja var när jag mötte dem på flygplatsen i Umeå, då de hade hämtat hem henne från barnhemmet i Monte Negro!

Glömmer aldrig när Vera visade bilden på en söt liten tjej som nu var deras dotter!!! Oj så underbart!!

Jag o Vera växte upp i husen bredvid varandra i Granö och hon är fortfarande, och kommer alltid att vara en av mina absolut bästa vänner! Det spelar ingen roll vart i världen jag varit så har jag alltid vetat att Vera finns ett telefonsamtal bort! Älskar dig vännen!!
När vi inte kunde få barn var det Vera som fick lyssna o trösta när jag grät o grät o grät, hon om någon förstod ju hur fruktansvärt ont det gjorde, hur jobbigt det var att se alla andra som fick barn och alla barnvagnar överallt...

Nadja är världens sötaste, goaste tjej men jag får inte kalla henne "prinsessan", hon är mer en riktigt cool rocktjej!
Världens finaste NADJA!!

Musik är verkligen hennes grej och hon lär sig musiktexter utantill, hur lätt som helst! Just nu är stora idolen Amanda Jensen. Nästa gång jag får gå på Amanda Jensen-konsert i Tegsnäset ska jag INTE glömma videokameran!




Behöver jag säga att våra grabbar ÄLSKAR NADJA lika mycket som jag gör!


Mille, Nadja, Max o Eddie! Juli 2008


Nadja o Max 2008
Önskar bara att jag kunde vara ett större stöd för både Nadja o Vera i allt, speciellt då Nadja har autism och epilepsi. Det är svårt att förstå hur mycket kraft och energi ett sådant funktionhinder tar. 
Men du vet att jag finns här Vera och du är verkligen en helt fantastisk mamma till en helt fantastisk tjej!  

Kramar i massor

2 kommentarer:

  1. Linda du är den BÄSTA vän man kan ha, det vet du. Du har ända sedan vi var liten betytt så himla mycke för mig och nu när jag har familj så betyder du exakt lika mycke för hela min familjen.
    Att du skulle bli gudmor till Nadja var en självklarhet för mig och Tommy, för du är helt enkelt bäst. Nadja tycker såååå mycke om DIG, Johan och grabbarna.
    Du har alltid varit ett STORT stöd i mitt liv och kommer alltid att vara det. Du finns alltid där när jag behöver dig.
    Du skriver så fint, tårarna bara rinner när jag läser det.
    Älskar dig me vännen!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ahhhh men nu rinner ju tårarna på mig me! Självklart betyder HELA din familj så mycket för mig, önskar såklart jag kunde vara ett större stöd för er ALLA, även Tommy!! puss o kram

    SvaraRadera