onsdag 10 november 2010

TRÖTT TRÖTT TRÖTT

Jag är så sjukt trött..Hela tiden.. Varför blir jag aldrig pigg? Vill vakna upp EN morgon och känna mig utsövd!
Gärna oxå vakna upp samma morgon utan att barnen bara bråkar om minsta lilla!
Är helt slut innan vi fått iväg dem på dagis. Nu när Johan är sjukskriven är vi ju tack o lov 2 på morgonen men det är ändå tufft!



När jag först blev sjukskriven var jag mycket bestämd med att grabbarna skulle äta frukost hemma med mig innan jag lämnade dem på dagis. Oftast slutade det med att jag satt o grät ute på trappan eller stängde in mig någonstans en stund för att jag helt enkelt inte orkade med deras skrik o bråk..
Max fick ofta gå till dagis utan kläder förra vintern då han VÄGRADE klä sig, jag stoppade ner honom i en åkpåse i vagnen.
Kloka vänner (speciellt Anette) och min kloka man försökte övertala mig att jag skulle lämna dem INNAN frukost. Till sist insåg jag en morgon att jag inte hade något val.. Det gick bara inte, jag ringde då första gången till SMÅBARNSTEAMET o fantastiska Katarina där sa att "nu lämnar du dem tidigare så de får äta frukost på dagis, hur ska du annars kunna bli frisk" och det gjorde jag.

Om de hade vaknat senare på morgonen hade jag kanske haft lite mer ork men att först inte få sova ordentligt på nätterna och sedan stiga upp senast 5 blev för mycket när jag dessutom var hemma för att jag var sjukskriven!

Ha en bra dag! Kram

1 kommentar:

  1. Snark..jag känner igen det där med att aldrig känna sig pigg. Hoppas du mår bättre idag!

    SvaraRadera