måndag 25 oktober 2010

eftermiddagskaos eller efter-dagis-kaos...

Efter dagis var det dags för hockeymatch i källarn så jag o grabbarna gick ner. Talade om för dem att jag väntade på ett VIKTIGT telefonsamtal, att doktorn skulle ringa och vad händer då??

Jo, självkart börjar de (som vanligt) bråka om allt när de ringer från kvinnokliniken. Eddie slår klubban i huvudet på Max som i sin tur skriker som en tok. Mille skriker för att han inte får ha Max "skridksor" osv osv.. Hörde inte så mycket av vad sköterskan  i telefonen sa, hon frågade om vi hade cirkus hemma. Japp det har vi, Cirkus Bergmark! Här har man aldrig tråkigt!
Grabbarna fick inte spela nå mer hockey då de bara bråkade så vi gick upp och målade med vattenfärger ist. LUGNT tänkte jag...  Och det gick riktigt bra.. ett tag... När jag behövde lämna rummet för att hämta nytt vatten blev det såklart cirkus igen, av någon anledning blev det bråk och Milles vita väggar var inte så vita när jag kom in.. De hade  lyckats skvätta svart färg, inte bara på varandra utan på ena väggen så den var svartprickig... TUR att vattenfärg är så lätt att torka bort!!

Max o Eddie skapar. Mille är o tvättar händerna för 100:de gången då han inte fixar att bli smutsig.
Tänk så otroligt olika 3 bröder kan vara!


Snart hade de tröttnat på att måla och vi skulle göra ett nytt försök till hockeymatch. Grabbarna gick före mig, jag tog med kaffe och svarade i telefon då jag hörde hur de bråkade o slogs där nere IGEN!! När jag skulle skynda ner FÖLL JAG I TRAPPEN så min älskade kaffemugg gick i tusen bitar, vårt vita golv var kaffefärgat och jag skrek som en gris..


Min älskade kaffekopp
3 små grabbar kom springande och var så oroliga för sin mamma. Eddie blåste, Max sprang och hämtade trasa att torka kaffe med och Mille stod som förstenad och såg rädd ut. Efter det var det inget mer bråk iaf! Jag fick jobb som hockeydomare (el kockydummare som Eddie säger) tills Johan kom hem o tog över!

 Max tyckte iof att det var bättre om pappa lagade maten "för den blir bättre då" TACK för den Max men mamma behövde en paus från hockeyspel och bråkiga barn!

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar