fredag 22 oktober 2010

FREDAGSMYYS!!

Fredagsmys är verkligen heligt här!! Jag ÄLSKAR fredagkvällar! Först äter vi god mat tillsammans hela familjen, ikväll lagade jag maten och Max fixade såsen!! Han älskar verkligen att laga mat!  Därefter är det tvätt o pyjamas på för grabbarna och sedan bänkar sig hela familjen i soffan för att se en bra film o äta lite godis el popcorn samt ett glas vin för mamman!




Kvällens film var TOY STORY o den var verkligen uppskattad!! Eddie ville dock gå isäng innan filmen var slut för han var såå trött! (och hans godis var slut..) Helt otroligt att vår minsting är så bra på att gå isäng och att sova!! Något vi verkligen inte varit bortskämda med när det gäller vår äldsta ...

MEN kvällen började inte så bra. .. Jag började laga maten innan Johan kom hem från sin rehabträning. Det slutade med att jag brände mig när jag sprang mellan barnen som bråkade och filén på spisen.. jag skrek o var arg innan jag kom på vad min kära syster Sofie hade infört för regel.. "kan de inte vara lugna o hålla sams får de vara på sina rum o leka när mamma lagar mat"
Max blev såklart förskräckt när jag brände mig och sa direkt att han skulle gå till sitt rum o leka. Eddie o Mille fick gå in på sina rum men när det efter ett tag varit lite väl tyst gick jag o skulle se vad de gjorde..

Eddie o Mille var inte alls på sina rum, de hade stängt in sig på toaletten där de provade ansiktskrämer osv... De är riktigt bra på att klättra...
hmm... ja ja.. det slutade med att de fick leka tillsammans i Milles rum o "laga mat" till pappa som var på väg hem.
Max kom o frågade om han fick hjälpa till med maten så han fick i uppdrag att fixa grönpepparsås (med lite hjälp från sin mamma) .

Nu sover alla barnen o vi ska se IDOL!!

Ha en trevlig fredagkväll!! Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar