söndag 10 oktober 2010

Gomorron

Mille "flyttade ifrån" Eddie för några veckor sedan men han har haft sååå svårt att somna själv i sitt nya rum. Ofta har det slutat med att vi har suttit bredvid sängen men igår kväll somnade han själv utan ett ljud!! Han bad om "hockeyboken" när han skulle gå isäng och den låg han o läste tills han somnade!


Han läste även favoritboken när pappa blev intervjuad av VF (foto från VF) Tänkte länka till artikeln men hittade den inte..


Vår lilla Eddie har alltid varit den som somnat o sovit bäst! Han lägger sig utan problem, läser en bok efter att vi läst en saga och släcker sedan lampan o somnar! Ibland somnar han med lampan på o boken i famnen :-)

Eddie


Max har haft stora problem med sömnen och att somna. Förstår inte hur vi orkade hålla på i upp till 3-4 timmar innan vi fick honom att somna förut... Men nu somnar och sover han rätt bra!! Han har oftast velat ha en bil el traktor i sängen men nu har han "SNICKAR-MAGNUS"! Jag hittade honom på loppis och Max har döpt honom efter Magnus S som håller på bygga carport åt mina föräldrar. Det är Max stora idol just nu!

Max
Hur tufft det än är på dagarna och hur mycket barnen än driver en till vansinne  är det sååå underbart att bara gå in o pussa o snusa lite på dem innan jag själv går isäng! Då kommer tårarna bara för att jag ÄLSKAR dem såååå mycket!! Är så tacksam för min familj trots att jag ibland önskar att jag fick vara ensam på en öde ö, bara andas, bara SOOOVA och bara vara.

Nu har jag hållit på 1½ timme med att skriva inlägget, har fått springa fram o tillbax då barnen bråkar o slåss om minsta lilla när alla 3 är vakna... Det är verkligen inte roligt att känna att man inte ensam klarar av sina egna barn en hel dag.... Vet inte vad jag skulle göra utan all hjälp från våra föräldrar o syskon :-)

Ha en bra dag! kram Linda

1 kommentar:

  1. Å jag vet exakt hur du känner!! Hur jobbigt man än har det på dagen med skrik, grin och slagsmål.. så kommer tårarna för mig med när man står och tittar på dom när dom sover och man får ge dom en liten puss på kinden <3

    SvaraRadera