fredag 8 oktober 2010

Fredagar = STRESSREHAB!!

För några veckor sedan började jag på "kognitivt beteendeinriktad rehabilitering i grupp" på stressrehab! Det är verkligen superbra och vår grupphandledare är kanon! MEN behandlingen tar väldigt mycket kraft, ork och energi och det känns! Att förändra sitt beteende, sitt sätt att tänka kommer ta lång tid och det känns riktigt bra att behandlingen sträcker sig över 1½ år!

Jag har nu varit sjukskriven i över ett år... Helt ofattbart... När kroppen för ett år sedan sa upp sig träffade jag min läkare som direkt förstod vad det var för "fel" på mig. Jag har en otroligt förstående läkare som tur är. Däremot blev jag inte så glad på henne då. Jag UTMATTAD?? NÄÄÄÄDÅÅ!! ALDRIG!! Hur kunde hon säga så??
Det var ju något fysiskt fel som snabbt skulle botas med tabletter så jag kunde jobba igen, ta hand om barnen, renovera och allt det andra... Men okej, 2 veckor kunde jag ju iaf vara sjukskriven. För efter det skulle garanterat kroppen fungera igen även om  knoppen inte var med. Men så var det såklart INTE!

Det tog VÄLDIGT lång tid att acceptera vad det faktiskt var för fel. Jag har diagnosen utmattningssyndrom med depression och ångest. 




Nu är det dags för fredagsmys med familjen, mina systrar och min svåger! Ikväll är det Peter Pan som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar