tisdag 26 oktober 2010

Mille har bytt vårdcentral!!

Vi åkte idag till NORRLANDSKLINIKEN, en privat vårdcentral, här i Umeå och det var sååååå skönt att känna att de tog oss på allvar, att de ville hjälpa Mille!  Läkaren tyckte att det var självklart att vi skulle kolla upp Mille ordentligt! Vi tog prover idag och om de inte visar ngt kommer han att skicka remiss till barnmottagning!
Jag sa att de tog svalgprov på VC när vi va in sist men att vi inte fått ngt svar än. han kollade i Milles journal men gissa vad?? Läkaren där hade inte beställt någon odling på svalgprovet!! Bara kollat något som de kan se direkt där! Jag fick tjata mig till ett ordentligt svalgprov då Mille haft så ont i halsen o hosta så länge, det känns så jävla respektlöst att inte ens ta en odling på provet då!

http://www.norrlandskliniken.se/

Snart kanske vår lille Mille får bli frisk o pigg igen!

Mille på semester i Ramnäs o somras. Hoppas han blir lika pigg o glad snart igen!


I fortsättningen blir det nog NORRLANDSKLINIKEN för hela familjen!! Vi kände verkligen att vi fick ett bra bemötande där, till skillnad från TEGS VC!!! (Det finns 2 läkare jag har förtroende för där men ingen av dem jobbar i höst.)

Inte blev det sämre när jag såg att Jan, min förlossningsläkare från när Eddie o Mille föddes jobbar där! Dessutom jobbar barnmorskan som gjorde de flesta ultraljudsundersökningar på twinsen där!!


Ha en trevlig kväll!!

Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Hoppas det blir ordning och reda nu så att Mille blir frisk. Man ska ju inte vara sjuk så länge när man växer och utvecklas.... Låter ju som ett bra ställe. Vår fina sköterska från Tavelsjö Sköterskemottagning har börjat jobba där också tror jag. Eva Sunna. Kram

    SvaraRadera
  2. Toppen :)Kram Vickie

    SvaraRadera