söndag 24 oktober 2010

SÖNDAG!!

I morse hade vi klippstuga här hemma. Eddie hjälpte mig att klippa Johan (med trimmern) och sedan klippte jag Max,vilket inte blev speciellt bra..
Han ville ha exakt samma frisyr som sin pappa men jag tyckte det var aningen för kort och då satt han istället och skrek "pappa rädda mig, hjälp mig, jag vill inte klippa mig och om någon säger NEJ för att man inte vill så måste man faktiskt lyssna" Ikväll fixade jag till Max frisyr lite och när jag var klar tyckte han att det var hans tur att klippa mig. Jag avstod erbjudandet men han sa att han "faktiskt inte skulle använda maskinen utan bara saxen.."

Eddie klipper pappas hår

Efter frukost gick vi ut, lekte i snön och njöt i solen! Grabbarna gillar sina nya Pippi-mormor-mössor som deras mormor stickat åt dem. De är såå söta i dem! Dagen efter de fått dem hade Max den på sig när han gick till dagis  och var såå stolt men mössan fick stanna hemma nästa dag och sedan dess har han inte haft den på sig där... Lilla skrutten! Undrar vad han fick höra från "storbarnen" på dagis.

Världens finaste Max!

BOB-tåget körde runt i trädgården!

I em gick hela familjen på HOCKEY. Johan är ju fortfarande skadad så han satt med oss på läktaren. (Inte riktigt lika skoj att se match när J inte spelar.)
Efter första perioden hade jag så jäkla ont av endometrioserna så jag kallsvettades o mådde illa, grabbarna ville hem o spela hockey i källaren så deras farmor åkte hem med oss! Blir så rädd när jag tänker på hur det blir om jag är ensam med grabbarna om jag får så fruktansvärt ont som jag hade förut.. TUR att jag har nära till svärmor, svärfar om det blir så igen.
Förstår inte hur alla småbarnsföräldrar som inte har föräldrar o syskon nära karar sig!! Jag skulle då inte göra det!!

TACK mamma, pappa, svärmor, svärfar o Emelie för att ni alltid finns där för oss!

3 fina hockeykillar!
Nu ska jag njuta av en kopp te och en film med min kära syster!

Sov gott! Kram /Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar