lördag 1 januari 2011

NYÅRSAFTON o magsjuka...

Igår firade vi nyår här hemma med fam Lövling/Englund. Lugnt, mysigt o trevligt! Tills Max började kräkas iaf! Han har mått riktigt dåligt inatt.. stackars lillkillen min.. Jag sov med honom i källarn så att inte smågrabbarna skulle störa honom inatt o i morse. Jag som hade tagit på klänning o allt kvällen till ära blev nerkräkt hela jag.. Men rätt skönt att få svida om till mjukisbyxor ist ;-)



Barnen åt middag först, helstekt fläskfile med potatisgratäng. Vi åt när de minsta barnen lagt sig vilket var VÄLDIGT skönt!! Däremot var det mindre roligt att jag misslyckades så med oxfilén.. den skulle ha varit inne i ugnen ett tag till men den var dessutom väldigt SEG.. Barnens mat var godare..
Ann hade gjort supergod förrätt, tom min man som inte är så förtjust i räkor tyckte att den var jättegod! Ann stod även för den underbara efterrätten!!  


Barnen la lite pussel och sedan hade de lite mys i soffan med godis o film

Eddie o Mille ville gärna hjälpa Miranda

Alla våra goa barn i soffan


Eddie o Mille ville att Miranda skulle sitta i mitten!

12-slaget firade jag o Max över en hink men han fick ju vara uppe o se alla FYRVERKERIER! Vi satt på golvet med hinken o tittade ut genom fönstret, riktigt mysigt att få se det med honom även om han inte mådde så bra!





Nu sitter vi i källarn o ser film, tror jag ska lägga mig bredvid Max o sova en stund!

GOTT NYTT 2011!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar