måndag 24 januari 2011

HOCKEYHELG

I lördags spelade Löven mot Sollefteå och grabbarna var mycket laddade för att se match. Att gå själv med alla 3 är inte ens att tänka på så Mille fick följa med farmor o farfar dit. Nu hade vi iof sån tur att Emelie följde med oss oxå!!
Dessutom följde Ted, hans svåger, Zeb o Tilia med!


Fina storkillarna! Zeb o Max

Världens finaste, goaste Tilia såg sin första hockeymatch!

Mille satt med farmor de 2 första perioderna, han satt helt stilla och var verkligen fokuserad på matchen! Sista perioden satt han bredvid Emelie och han satt (nästan) lika stilla då!


Mille tyckte att det var spännande

Eddie däremot har väldigt svårt att sitta stilla! Kunde inte ens fånga honom på bild...


Igår var det match igen o då hade vi turen att mamma o pappa ville följa med och se den!

Nu satt alla 3 med mig o mamma vilket ledde till att det blev mycket BUS.. I andra perioden ville Max gå till Sara o Tuva och han var nöjd när han fick sitta o mysa med Sara :-) (och äta lite godis)

Sista perioden igår sprang jag mest o jagade dem, såg inte så mycket av matchen med andra ord.. Eddie är ju som sagt vårt största busfrö, han är inte det minsta rädd och kan hitta på de mest knasiga saker.. Jag måste verkligen ha stenkoll på honom HELA TIDEN.. Vänder jag mig om för att se var Mille el Max är kan Eddie ha hunnit LÅÅÅÅNGT...

Hemma har vi satt en sele i hans matstol så vi kan spänna fast honom.. Bara synd att han kan ta loss den själv..


Eddie var till en början lite stolt över sin sele..


Inser sådana här helger att jag har en bra bit kvar innan jag är 100 igen.. Tyvärr!! Att vara på hallen med alla 3 grabbar tog så fruktansvärt mycket ork o energi och jag känner det verkligen även idag.. Yrseln kommer tillbaka, jag får fruktansvärt ont i huvudet, kan inte koncentrera mig/fokusera alls och jag blir helt slut. Det är så mycket folk, så mycket ljud och intryck och att dessutom försöka hålla reda på alla 3 barn som busar, bråkar o springer åt olika håll blir bara för mycket.. Är så fruktansvärt stress- och ljudkänslig än..Tyvärr.. Fasen oxå att jag ska va så här.... FORTAFARANDE!!!

Kanske skulle ha haft öronproppar, då behöver jag ju inte höra ALLT..


Jag vill ju jobba mer, jag vill ha ett "riktigt" jobb!! Jag vill orka vara med mina barn själv och njuta av det! (som det kändes några dagar för 2 veckor sedan) Jag vill orka mycket mer!!

MEN jag tänker ändå positivt!! Det kunde ha varit betydligt värre! Barnen är friska o mår bra!! Jag vet att jag kommer att bli helt bra igen! Antagligen bättre än vad jag någonsin varit, tack vare stressrehab!

Ha en bra måndag!

3 kommentarer:

  1. Du gör det bra Linda! Kan inte vara lätt att hålla koll på 3 busfrön jämt och ständigt!!

    SvaraRadera
  2. Du gör ett fantastiskt jobb Linda!!!
    Är grymt imponerad!!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Ja, tänkt att ha en tvilling, alltid en bästis :) Vi har tur som fått tvillingar.

    Men du gör det så bra Linda, som försöker göra någonting med barnen! Å roligt med hockey!
    Kram på dig!

    SvaraRadera