söndag 23 januari 2011

Kaos idag .... igen..

Jag förstår inte hur 3 barn kan driva en till vansinne på några timmar!!!!!!!! I morse var alla 3 på riktigt bus- och bråkhumör..

Johan har i vanliga fall väldigt bra tålamod men i morse var även hans tålamod på noll...



J åkte till hallen vid 9 och jag tänkte klä grabbarna o gå ut en stund. det är ju betydligt enklare att vara ute med dem.! MEN att ta sig UT är en utmaning i sig! De springer runt o busar o retar varandra tills någon börjar gråta och skrika.. Helt omöjligt att få på någon ytterkläderna.. Jag känner hur ALL ork o tålamod verkligen rinner ur mig, jag skriker åt dem att de måste lyssna osv. Självklart fungerar inte det... alls..



Till sist säger jag bara att jag klär mig o går ut utan dem. Mille skyndade sig till hallen, klädde sig med min hjälp o gick ut.

MEN Max säger bara "ja gör det du, jag stannar då inne.." Eddie är som vanligt Max lilla skugga o säger exakt samma sak som Max.
När jag klär mig för att gå ut börjar Max skrika för att Eddie har gjort illa honom.

Ja va bra tänker jag! Då byter jag taktik IGEN.... När Max kommer o skriker låtsas jag inte om honom! Han blir mer o mer arg och skriker " man måste faktiskt LYSSNA när någon pratar mamma!!!"
Jag: "Varför då?? Ni lyssnar ju inte på mig och bara skriker o busar när vi ska klä på oss o gå ut"



Så håller det på ett tag tills Max lugnar sig o klär på sig med min hjälp.

FASEN vad jag LÄNGTAR TILL SOMMAREN!!!! Inga vinterkläder!!! Bara att öppna dörren o gå ut!!

När alla barn väl är ute tar jag med min kaffekopp o sätter mig på bron. Men det kan jag ju glömma! De börjar bråka DIREKT! Kasta snö på varandra, knuffas, slåss o retas.

Jaha vad gör vi nu då? Jo vi går och kastar skräpet på Återvinningsstationen! Det gillar de ju!


Efter att lyckats lasta allt på vagnen o skrindan tog vi oss så iväg!


cirkus Bergmark på väg..

Jag får tänka på hur bra det gick med barnen förra veckan och hur jäkla bra det kändes då! Nästa vecka blir säkert lika bra!!!!!

NU sover smågrabbarna o Max vilar i soffan framför en film!

NU ska jag njuta av en kopp kaffe!! Och en ROCKY ROAD!! el 2....

I em blir det hockey igen!

3 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Jag känner igen "utgångskaoset", fast jag har bara 2 och varav den ena klär jag bara på fast han skriker och stretar emot. Men Tor han ålar sig på golvet och nonchalerar mig vad jag än säger!!! jag blir argare och argare på honom, tills jag beslutar att gå ut själv och öppnar dörren DÅ skriker han och grinar " jag vill inte vara inne själv!!!" Blir så less, det tar kanske 30 min innan man tar sig ut och det är inge kul.
    Kämpa på Linda....

    Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna! Måste säga att det känns skönt att höra att det finns fler! Man blir så jäkla frustrerad o ARG o less så man vet inte vart man ska ta vägen till sist!
    Eddie o Mille är ändå rätt duktiga på att komma o klö sig när vi ska ut men då håller alltid de 2 andra (som inte klär sig) på att bråka o busa vid sidan om så till sist är alla 3 igång... fasen oxå. haer funderat på att ta en sele i hallen o spänna fast de som inte klär sig!
    Kämpa på du med!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag hoppas på att det är en övergång för Tors del. För allt som jag föreslår att vi ska göra säger han "jag vill inte" och sen kämpar han emot så länge han kan. Det slutar alltid med att vi bråkar! Men sen så när vi gör det jag föreslagit så tycker han det är kul och vill inte sluta....och då blir det grin och gnöl...igen... ja man blir less! och du har 3 st!! du gör det bra som t.o.m tar dig ut innan dagen är slut..
    Kram

    SvaraRadera