onsdag 12 januari 2011

Jag är....

..BUZZ LIGHTYEAR!!

Fasen vad bra jag är! Igår när vi GICK till dagis sa Eddie "Mamma du är en Buzz Lightyear flicka!!" med beundran i rösten!

Det var helt klart en kärleksförklaring av högsta rang! För just nu är BUZZ det bästa som finns här hemma!



Och JA det är sant! Jag GICK med barnen till dagis! Jag brukar dra dem på varsin BOB men det är rätt tungt så igår fick de gå. Vi brukar ha ett promenadrep när de ska gå till el från dagis men jag kände att de skött sig så bra o det hade funkat så bra i 2 dagar så de gick utan rep o var JÄTTEDUKTIGA!! Ingen stack iväg el vägrade gå el låg på marken o skrek osv! Inte på vägen DIT iaf..
Problemet brukar vara att de (oftast Eddie) sticker åt olika håll el springer rakt ut i vägen osv. På vägen hem från dagis blev det precis så.. I morse blev det BOB igen! Jäklar vad stark jag kommer bli i armarna!


Eddie är nog vårt största BUSFRÖ.. I helgen när vi skulle gå ut klädde jag honom först, kollade att grinden ute var låst och sedan fick han vänta ute på oss andra (annars bråkar de bara i hallen...) När jag kom ut var Eddie borta! Inga nya fotspår i djupsnön .. Grinden var fortfarande stängd.. ingenting!!
Han hade klättrat över staketet!! Som tur var höll han till på parkeringen och skulle skotta snö! MEN han hade lika gärna kunnat sticka iväg!

vårt busfrö nr1!!


Vi har ju byggt nytt staket o plank runt huset men det är ingen match för Eddie att klättra över staketet.. Skulle nog ha haft plank runt HELA huset!

Nu ska jag ta cykeln o bege mig till jobbet!! Ha en bra dag!!


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar