torsdag 13 januari 2011

JAG KAN!!

Kan inte förklara hur bra det känns att jag fixar att vara själv med barnen hela eftermiddan!! Det har varit så fruktansvärt jobbigt att känna att jag inte ens fixar det själv!! Man känner sig inte direkt som en toppenmamma.. inte ens som en okejmamma.. Det är ju mina barn!

SJÄLVKLART är jag otroligt tacksam över all hjälp jag fått, och fortfarande får,  med barnen av mina o Johans föräldrar!!! Det är inte det, men det är SKÖNT att känna att man klarar sig själv oxå!





Jag tror att det beror på många anledningar att det blivit sån skillnad!! För det första så har grabbarna blivit lite lugnare. Max har lixom blivit STOR! Även om han fortfarande slår o puttar sina bröder, har fruktansvärt temperament med några utbrott/dag är han ändå betydligt lugnare o KLOKARE!! När han får sina utbrott får han helt enkelt gå in på sitt rum o vara arg tills han lugnat sig.

SMÅBARNSTEAMET har gjort en enorm skillnad, kanske mest för mitt självförtroende som mamma!

Jag har fått tillbaka lite av min ork, mitt tålamod o energi! Stressrehab har hjälpt mig att förändra mitt beteende och det gör verkligen skillnad! Även om jag har lång väg kvar..

Barnen sover bätte på natten o längre på morgonen!! Det är en otrolig skillnad att stiga upp vid 6.30 ist för 05!!! Smågrabbarna sover fortfarande oroligt (speciellt Mille) men nu behöver vi inte springa runt i olika rum mest hela natten!! I morse vakande dock Max vid 5 men att stiga upp med bara ett barn på morgonen (o slippa allt bråk) gick ju hur bra som helst!

Det finns nog många fler anledningar till att det går bättre..

LIVET KÄNNS HELT ENKELT SÅ MYCKET LÄTTARE!!! Och det är UNDERBART att känna att JAG KAN!!!

4 kommentarer:

  1. Du är BUZZ LIGHTYEAR! :D Du har alltid kunnat, du blir bara starkare med tiden och snart känner du dig som dig själv igen. För du har alltid funntis där, du har fütt jobba extra hürt för det ett tag nu.. Jag skulle ge dig mitt allt, för att du ska fü en paus och bara känna hur bra du är, som vän och mamma! Du har fütt gü igenom mycket, münga saker som flera människor inte behöver uppleva under hela sitt liv... Det är därför jag är sü stolt över dig, du kommer klara detta och pü vilket sätt du har gjort detta. För du KAN och vi alla runt omkring dig har alltid vetat det, bara du själv som tvivlat pü dig en stund... Men vi känner dig, Linda Bergmark är stark! :) <3

    SvaraRadera
  2. Älskade Sophia vad rörd jag blir!!! Du är bara för snäll! Stark är jag då inte, snarare tvärtom! Men på väg tillbaka är jag definitivt!! saknar dig min älskade vän! Massor med kramar

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet av dig Sophia!!! Å, jag håller med! Du är grym Linda. :)

    Är Johan borta, så är ju Jonnie borta! :) Så säg till om du behöver hjälp eller vill ha sällskap så kommer jag och Tuva som ett skott! :)

    Puss på dig & på dig med Sophia! :)

    SvaraRadera
  4. TACK Sara! Ska tänka på det! Men ofta har jag knappt orken att be om hjälp.. Men vi kan gärna ses nån gång när de är bort! El käka tillsammans mitt i veckan nån dag när de tränar?

    Puss på dig!

    SvaraRadera