måndag 24 januari 2011

KOPPEL på barnen??

Snart kommer jag att strunta i vad alla säger om att ha sele på barnen. Det måste ju vara bättre att ha dem (speciellt Eddie) fastspända än att de ska springa iväg och det händer ngt??

Jag kan omöjligt ha koll på alla 3 när de sticker åt varsitt håll.. Och det fungerar ju inte att alltid ha dem i en vagn heller.. Vad är det egentligen för skillnad om jag har dem i en sele med band el om de sitter fastspända i en vagn?? Det är klart att det kanske inte ser så trevligt ut när det ser ut som att man har barnen i koppel.. men det handlar ju om säkerhet oxå! i Tex USA är det ju rätt vanligt med att ha sele på barnen, varför är vi så emot det i Sverige??



Innan sommaren funderade jag på att ha sele på dem när vi tex skulle på High Chaparall men småbarnsteamet tyckte att det skulle vara bättre att Eddie o Mille fick vänja sig vid att sitta fastspända i vagnen. Ja men det går ju lixom inte när man vill göra vissa saker. Tex när vi skulle åka tåget, el se indianshowen.. Dessutom måste de ju få röra på sig annars blir de tokiga..

Om jag har dem i sele behöver jag inte bli så stressad över att hela tiden veta var jag har dem.. Det är klart att de inte ska vara fastspända alltjämt, men när det behövs kanske. Jag har bara 2 händer.. tyvärr.. och de räcker inte till..

På väg in på High Chaparall!




Jag o Mille på tåget när vi åkte genom vilda västern






Max som cowboy i "Buffalo City" (Lilla Västern)




Cowboy Eddie


Vad tycker ni?? Är det helt galet att ha "koppel" på barnen??

4 kommentarer:

  1. Det är inte alls en dum idé! Som du säger.. hellre att folk få tycka att det är hemskt än att det ska hända dom någonting! Då skulle man ångra sig rätt rejält!
    Hade mina grabbar varit så, hade jag inte tvekat en sek.
    Man kan ju alltid prova, känns det rätt, så kör på det Linda.

    SvaraRadera
  2. Kära fina underbara vän, jag tycker att Du ska göra det som är bäst för DIG i det här läget. Du ska utgå ifrån det som ger dig MINST stress. Jag tycker det borde vara roligare för barnen om de nu ändå ska vara fastspända någonstans att få vara det i en sele med lina än i en vagn. Du vet ju hur det blir, dom ålar, skriker, vrider och vänder sig och tillslut har de kanat ända ner i fotändan på vagnen och då är man ju alldeles sjölöt i svett innan man är klar... nä, gör som DU vill. puss

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara: Flexikoppel på ;)
    Kram Vickie

    SvaraRadera
  4. Tack goa ni!!

    Kanske får börja med att ha Eddie fastspänd. Max o Mille vill ju ändå ha lite koll på var jag är men Eddie kan verkligen sticka, han bryr sig inte det minsta om var jag är el om det kommer en bil när han rusar rakt ut i vägen..

    SvaraRadera