måndag 10 januari 2011

Har Mille slutat med blöja?? och en fantastisk dag!!

Min stora lille Mille har för första gången varit utan blöja hela dagen!! På dagis dessutom!! Och första dagen på dagis efter jullovet!! Han var verkligen superstolt!! Han är 2 år o 8 månader, Max slutade med blöja när han var 2½ när vi var i Thailand förra sommaren - det gick av bara farten och vi behövde lixom aldrig anstränga oss då.
Lite så var det nu oxå, han vill ju göra som storebror och vara en STORKILLE!

 Mille var mycket utan blöja i höstas oxå men så blev han ju sjuk i över 2 månader och då ville han ha på den igen.
Nu kanske han slutat för gott? Vi får se hur det går!
Han gick o kissade innan han gick isäng för han ville inte ta på blöjan då heller! Jag får göra som med Max o ta på den innan jag går isäng!


Eddie han är inte det minsta intresserad av att vara utan blöja, han kissar på pottan innan han ska bada osv men mer är det inte, det kommer när det kommer!

Däremot somnade Eddie utan TUTTEN ikväll!! Han bara glömde att han inte hade den när jag nattade honom, jag hörde hur han ropade några gånger att han inte hade någon tutte men jag gick inte dit och han somnade!!! Jag skulle verkligen vilja att både Eddie o Mille slutar med tutten men Mille är så jäkla veroende av den o skriker o gnäller hela tiden efter den. Vi har försökt många gånger med att han ska vara utan på dagen men det slutar alltid med att någon av oss ger upp efter några timmar - för Mille ger inte upp!!



Det skulle underlätta väldigt mycket om Mille slutar med blöja o Eddie slutar med tutten!! Så håll tummarna för det!!


Annars har det varit en hel fantastisk dag idag!!! Max kom in till oss i morse och var på strålande humör! Han ropade " HALLÅ HEJSAN GOMORROOON!" När han vaknar och är på bra humör vet man att det blir en bra morgon! Hans humör styr så otroligt mycket över stämningen i hela familjen.. Tyvärr! Men Max börjar verkligen bli stor!! Han har haft en period igen när det varit riktigt jobbigt på kvällarna men de 2 senaste kvällarna har han BETT OM ATT FÅ GÅ ISÄNG!! Det underlättar verkligen när kvällarna går så bra!!

Det var inga problem i morse (förutom när Mille sjöng samtidigt som Max skulle berätta ngt o Max såklart fick ett utbrott!  Som tur var lyckades jag kollra bort honom!!)

Jag hämtade dem på dagis o de var sååå glada o hade haft så skoj idag!! Vi var ute o lekte ett tag när vi kom hem o sedan såg de på "Alla vi barn i Bullerbyn" när jag lagade mat! Det var LUGNT o TREVLIGT!!! Jag kan inte minnas att det varit så här trevligt, mysigt o lugnt med alla 3 hemma sedan Eddie o Mille var små bebisar! !!! ÅHHH VA SKÖNT!! Det var verkligen bara en så härlig känsla att känna att det var TREVLIGT att vara själv med barnen!! Något jag inte känt på MYCKET LÄNGE!!



Jag o mina små troll!!


Trevlig kväll!!! I morgon ska jag jobba o jag LÄNGTAR!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar