lördag 8 januari 2011

Dagen efter.. och grabbarna leker BRA.. en stund.. ibland

Idag mår jag som jag förtjänar efter TJEJFESTEN igår och jag är verkligen glad att Mille sov hos farmor o farfar! Johan har åkt till Haparanda för att spela match idag (första matchem på flera månader för honom!!!) och Max o Eddie leker i lekrummet nu o har såååå roligt UTAN BRÅK! Förstår fortfarande inte hur det kan vara sådan skillnad när de bara är 2!!

Är rätt trött idag då jag kom hem vid 2 inatt o steg upp med grabbarna vid 6.. TUR som sagt att det bara är 2 barn hemma!

Igår var det kaos hela förmiddan... Det hade vräkt ner snö o jag o grabbarna gick ut på morgonen för att skotta.. Det brukar ju vara lugnt när man är ute med dem men INTE igår.. Det tog mig 2 TIMMAR att skotta snön som var TUNG samtidigt som 3 grabbar låg o slogs o skrek o grät. De slog varandra med spadar o hade sig.. Jag var så ARG o less innan jag var klar. Efter lunch kom Ann o Johan o hämtade Max så han fick vara med Oscar hela em o kvällen! Mille åkte till farmor o farfar så jag o Eddie fick en riktigt mysig em!!

Ja ja,,, de lekte utan bråk ett bra tag iaf... Har nyss fått SPRINGA dit då Max stod och slog hockeyklubban(=innebanyklubba) i huvudet o ryggen på Eddie... Vad gör man?? Han är ju för sjutton 4 år!!! Nog måste ju han FÖRSTÅ att man inte gör så??? Att det är farligt..  Nä nu är det dags att gå ut en stund!

Men det blir ju bättre o bättre! Ibland leker de tillsammans alla 3 utan bråk!!

Jag tog fram mina gamla MY LITTLE PONY! De tyckte att det var roligt.. i några minuter iaf!

Lägg märke till Milles blick! "Vad leker han med??" Efter en liten stund förvandlades hästarna till rymdgubbar o allt vad det var..

En mer vanlig leksak här hemma...

Mille fick plåstras om efter att Max slagit honom så han blödde på kinden..

UT o skotta snö ett tag så jag får vila när Eddie sover idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar