måndag 27 december 2010

Vilken UNDERBAR dag!!!!!

Ja det är verkligen helt fantastiskt vilken dag vi haft!! Så här skulle det alltid kännas att va mamma!! Blir tårögd bara jag tänker på hur mysigt jag haft med mina smågrabbar idag o vilka fantastiska små personer de faktiskt är när de inte slåss o skriker o bråkar (som de gör alldeles för ofta när de är 3 hemma) !!!

Eddie o Mille kom som vanligt till oss inatt men har sovit kanonbra hela natten!!! TJOHOOOO!!
Jag o Mille steg upp kl 7!!! och satte oss i soffan under en filt och bara hade det mysigt framför en film!! Eddie kom traskande 7.45!! Då ville de sitta nära nära varandra i soffan o mysa! I vanliga fall får vi lägga en kudde mellan varje barn så de inte ska sparkas, slåss o reta varandra...

De var så lugna så jag passade på att gå ner o duscha! När jag stod i duschen kom 2 små goa killar ner o ville "dutta" dom me. Mille skyndade sig att klä av sig men Eddie som inte är lika säker på av- och påklädning fick problem. GISSA VAD!!! Då säger Mille att han kan hjälpa honom! Och där står mina småskruttar inne på toan och Mille klär av Eddie!! Eddie säger sedan så klokt att "blöjan kan jag själv"!! Jag vet, det är ju inte ngn stor sak eg men här är det det!! Det är så skönt när de INTE BRÅKAR men när de DESSUTOM BARA ÄR SNÄLLA O GOA MED VARANDRA blir jag så lycklig o rörd så jag vet inte vart jag ska ta vägen!


2 nyduschade snyggingar

Vi duschade o de stod där o tvättade varandras hår o magar o var sååå söta!!


lite vindruvor o mys i gillestugan med 2 cowboys innan frukost!

Hela förmiddagen har de lekt o haft jätteskoj! Nu är ju dagen inte slut än men...

Vi var ute o skottade snö o sedan åkte de lite skidor!!


Mille

grabbarna som älskar att åka skidor

Nu är Johan o tränar o grabbarna vaknade för en stund sedan! Vi  har precis ätit en stor glasstrut till mellis och jag tror vi ska va inne i em o lägga lite pussel o leka med allt de fick i julklapp!

mums med glass!!



Max är kvar i Granö o jag förstår bara inte hur det kan vara så jäkla stor skillnad när debara är  2?????
Jag LÄNGTAR tills vi får ha sådana här UNDERBARA DAGAR när alla barnen är hemma!!!


Kram !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar