söndag 5 december 2010

Dagen blev bra ändå!

Igår em gick vi till isbanan o åkte skridskor hela familjen! Jättemysigt!! Jag var riktigt ledsen och besviken över att det inte blev Lycksele, tomten o fam Årebrand men dagen blev bra ändå!

Min senaste dagliga övning från stressrehab är att varje dag berätta för familjen om något trevligt som hänt under dagen. Igår var inte humöret på topp o då var det extra bra att ta fram det bra som hänt under dagen, vilket igår helt klart var när vi var på isbanan o jag o Eddie låg på isen och tittade upp på den svarta himlen o snön som föll över oss. Hela ansiktet lyste på min lille kille och han tyckte det var såå mysigt att vara där på "natten" när det var mörkt osv! Mille o Max kom oxå o la sig o tittade upp på himlen! 
Jag tränar på att vara "här och nu" och just då lyckades jag verkligen!!






Idag blir det nog mer skridskoåkning och kanske JULMARKNAD på Gammlia!!


Nu är det bara 4 dagar tills vår älskade Max fyller 4 år!!!! Förstår inte att det redan gått 4 år sedan han föddes!!!

Kram /Linda

4 kommentarer:

  1. Vad roligt med den där uppgiften du fick av stressrehab.
    Så har vi alltid gjort i min familj men med tre olika frågor
    - Vad har du lärt dig idag?
    - Vad har varit bäst med dagen?
    - Vad har varit sämst med dagen?

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Heja på Linda!! Hemuppgifterna har nog varit det bästa för mig: att jag gjorde dem och fått dem till att vara en naturlig del i livet. Ändra beteendet är det som räddar en!!! Heja heja!

    SvaraRadera
  3. Så bra att försöka hitta det positiva fastän allt är tungt.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja uppgifterna fungerar verkligen! Och de behövs verkligen för att klara av att förändrade beteendet!!

    Kram till er!

    SvaraRadera