torsdag 30 december 2010

VÄNNER O SLÄKT

Igår började vi morgonen med KAOS... FASEN oxå!! Grabbarna som just börjat sova så bra på nätterna o ända till 7 på morron! Igår fick vi springa mest hela natten, Max skulle inte alls sova själv o Eddie o Mille tyckte att det var morgon vid 4.. det tyckte INTE deras föräldrar kan jag lova!! OJ vad bortskämd man blivit nu när man fått sova bra några nätter !!


Min älskade vän Sophia kom hit o käkade frukost med mig o grabbarna!! Hon är hemma på besök över julen och åker tillbaka till Schweiz idag.. Eller som Max sa tidigare: "Sophia har flyttat till ICE AGE" Jag är verkligen SÅÅÅ GLAD att du hade tid att komma hit Sophia! Saknar dig juh!!


Jag o Sophia en sommar för lääänge sen när vi hade följt hennes familj till Sandviken på Ulvön

En kväll på Sandviken! En helt fantastisk plats!!

Synd bara att jag skulle skynda mig iväg till käkkirurgen på återbesöket... TACK O LOV att Emelie kom hit o var barnvakt!! Grabbarna tyckte det var riktigt mysigt att vara med moster!!

På käkkirurgen såg de att det såg betydligt bättre ut!! vilket jag ju känt själv oxå!

Efter kirurgen hälsade jag på Pia som är inlagd IGEN... Förstår inte hur hon klarar av all smärta!! Det är alltid lika skoj att få träffa henne, surra en stund o dricka en VANILJLATTE tillsammans!! Jag bara HOPPAS o HÅLLER TUMMARNA att hon får MÅ BRA SNART och slippa all smärta!!!

Jag o grabbarna käkade middag hos svärmor o svärfar. Johans mormor och mostrar var på besök och det är alltid lika skoj att träffa dem!! Grabbarna fick julklappar av dem, superfina kläder som Victoria köpt i USA!! Max fick en födelsedagspresent oxå, fingerfärger för textil o vita tröjor att måla på! Gissa om alla 3 blev glada!! De älskar ju att måla o pyssla!


Christer (svärfar), Vicky, Lars-Olov, Märta, Momme Kerstin och Pia!

Grabbarna beundrar Max present. Mille var snabb att ta på sig kläderna han fick. Både han o Eddie älskar kläder!

Gubben i lådan gånger 3!

Fina storkillen i nya finkläderna

Max o Mille med farmor! Verkar som att grabbarna trodde att jag skulle låta bli att fota om de hade ett finger i näsan..
Mille är farmors lille kille!

Kvällen avslutades med FILMKVÄLL med mina kära systrar!! Sofie o Christian åkte hemåt mot Skåne idag och det var riktigt mysigt att få umgås med syrrorna innan de åker! Christian passade på att gå ut med Johan som hade käkat middag med laget o sedan gått ut! Filmen vi såg var iof kass men det hade mindre betydelse!

Igår var verkligen en dag full med släkt o vänner som betyder så mycket för mig!!!




Nu ska jag slappa i soffan en stund innan jag somnar! I morgon är det NYÅRSAFTON!!!

GONATT!! (o håll tummarna för att våra barn sover bättre inatt o längre i morgon bitti!!!)

3 kommentarer:

  1. Min kära vän... Är SÅ glad att jag fick läge att krama om dig, nästa gång blir det längre. Men du! Vart har du hittat denna bild?! Det var läänge sen o fy vad jag såg åt.. :P Men du var sommarfräsch som alltid! Ni är välkomna ut NÄR ni vill till denna underbara plats, tänk dig grabbarna i sanden :) Love ya o saknar dig oxå, puss o kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller alla tummar jag har. Jag ska be musen under vår diskbänk att hålla sina också...

    Annette

    SvaraRadera
  3. Men Sophia! Du som ALLTID blir bra på kort!! det är från när vi va in o käka pizza, beskar den för det var fler med.. Skulle va riktigt skoj att åka ut dit med grabbarna!!
    Love you!!

    SvaraRadera