söndag 19 december 2010

Lördagen slutade mindre bra..

Efter dopet skulle vi bara mysa o ta det lugnt. Grabbarna hade önskat PANNKAKA till middag, de älskar Johans pannkakor, så pappan fick snällt ställa sig o grädda pannkakor! Max påpekade att det "faktiskt var jätte jätte jätte länge sen de fick pannkaka och vill man ha det då så måste man ju få det..."

Jag, Johan, syrran o Christian åt FONDUE när smågrabbarna somnat! Älskar verkligen fondue!!!

MEN innan vi skulle äta ringde jag sjukvårdrådgivningen för att fråga vart jag skulle vända mig med min onda käke som gjorde så fruktansvärt ont att jag bara grät och värktabletterna hjälpte inte heller... Jag tog en Tramadol på em och jag blev påverkad av den men käken fortsatte då att värka, men lite mindre. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen och sa att jag börjat med penicellin på morgonen fick jag en utskällning för att jag inte börjat med det i fredags när jag fick receptet! " Förstår du inte hur allvarliga sådana här infektioner är??" Näää det gör jag inte, vi skulle ju på julfest i fredags och jag ville ju bara dricka lite vin... förlåt...

Hon frågade om jag kände något runt ögat och jag svarade att det kändes domnat på hela den sidan. Då lät hon upprörd igen och sa att jag GENAST måste åka in till akuten då det kunde handla om ansiktsförlamning!!! OJ... jag blev ju lite rädd såklart men ville inte missa middagen- vi skulle ju för sjutton äta FONDUE!!! dessutom kändes det inte riktigt som att ansiktet höll på att bli förlamat, det var ju bara lite domnat.

Johan skjutsade iaf in mig efter att vi hade ätit, jag fick träffa en riktigt trevlig läkare som gav mig annan smärtlindring och sa att penicellinen skulle börja verka idag. hmm... hoppas att den gör det SNART!

Jag hann i stort sett bara hem från sjukan så vaknade Mille o grät, hade kräkts i sängen o på golvet i sitt rum. Vilken jäkla tur att syrran bar över honom till hans säng då han somnade i våran. (Han hade smygit in dit o lagt sig under vårt täcke) Men nu har Mille o Eddie gjort bort det!!


Eddie åkte med mormor till Granö idag och Sofie o Christian har oxå åkt dit. Max var med farmor o farfar idag så vi har haft en väldigt lugn em med bara Mille.

SOV GOTT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar