söndag 26 december 2010

JULAFTON med massor av klappar o .. magsjuka..

Vi firade JUL i Granö hos mina föräldrar och det var såklart jättemysigt!!

Jag mådde lite illa hela dagen men skyllde på penicellinet.. När jag tryckt i mig den supergoda efterrätten som Sofie gjort var det dags - MAGSJUKAN slog till. TYPISKT! Kunde ju inte äta penicellinet o värktabletterna då så jag har haft ont i käften o varit på riktigt kasst humör... Johan blev magsjuk IGEN på natten - 3:dje gången för honom under de senaste 2 veckorna... MEN det kunde ju ha varit betydligt VÄRRE! Jag får se det positiva i det - jag har inte gått upp i vikt denna jul, jag har nog gått ner ist!!


Jag hann ju äta julmaten, träffa tomten och vara med när barnen öppnade alla sina paket!! 

(Jag kan fortfarande inte sätta vattenstämpel på bilderna i den här datorn men jag lägger in några utan)



3 ivriga killar som väntar på TOMTEN!!

Det var inte mindre än 2 tomtar som kom!!


Oj vilka fina julklappar grabbarna o vi har fått!!

Dagen före julafton firade vi med svärmor o svärfar, grabbarna fick varsin GALLERHJÄLM som de är mäkta stolta över. När Eddie o Mille skulle sova hade de hjälmarna på!


Med hjälmarna på gav vi oss i morse ut på jakt efter en is att åka skridksor på i Granö, vilket inte var så lätt. När vi precis var på väg hem var isen i på Avan färdigskottad - typiskt!


Eddie o Mille har fått varsin TIMMERBIL i julklapp av mormor o morfar! De har varit väldigt avundsjuka på att Max har en.


Eddies röda timmerbil o Milles blå. Max har en svart sedan tidigare. Såklart är det VOLVO som morfar kör!


Grabbarna fick ett hockeyspel av moster o morbror - Max vill inte göra annat än att spela så Sofie o Christian är nog hockeyproffs vid det här laget!




AV moster Emelie fick de riddardräkter, svärd o en riddarborg!! Vilken lycka!


Mille visar sin riddardräkt o svärd!


Eddie visar stolt sitt nya SNICKARBÄLTE o sin pruttkudde!!


PÅ Max rum har det flyttat in en stor, mysig BARBASKÖN!

 Vi har alla fått så många fina klappar!! TACK för ALLT!!!!

Nu är vi åter hemma i Umeå, förutom Max som stannade hos mormor o morfar. Han skulle spela mer hockeyspel med moster! Hans bröder är lite för små för att spela så han får passa på när de inte är i närheten o vill slita i spelarna osv!


Hoppas att det inte blir så kallt i veckan! Vill vara ute o åka skridskor o skidor med grabbarna!! Kommer bli fullständigt GALEN om vi ska va inne i 2 veckor nu när de har jullov!


Mille ute på skidtur!

Ha en mysig annandag!! Jag o maken ska mysa i gillestugan framför brasan när grabbarna somnat! Önskar jag mådde bättre så man kunde njuta av ett glas rött o ngt gott till! Men det får bli en annan kväll!


KRAM!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda, vilken fin blogg du har=)!!!! MÅSTE bara fråga var ni fått tag på sparken på bilden den var ju superläcker! Hoppas magsjukan lagt sig nu. Sköt om dig kram Malin Kärnestad

    SvaraRadera
  2. Hej Malin o TACK!! Det är en spark som min moster haft, vet inte vart hon fått den ifrån men kan fråga mamma! Kram Linda

    SvaraRadera