lördag 4 december 2010

Fredagen började INTE bra...

Dagen kunde ju ha börjat bättre igår.... Först fick vi veta att FÖRSÄKRINGSKASSAN beslutat om Johans sjukskrivning... Inget roligt beslut.. Han får mindre i SJUKPENNING än vad han får ut från ett av jobben (som inte ens är en heltidslön..) Han är sjukriven från både hockeyn o posten sedan han skadade sig i början av october och har inte fått några pengar sedan dess.. Nu räcker inte ens pengarna till räkningarna.



VA SKOJ, speciellt så här innan jul...

När jag skulle ta bilen till stressrehab igår och skulle backa ut ur garaget körde jag dessutom sönder backspegeln... FAN!!!  Ingen kostnad man vill ha nu. Skulle egentligen gå el cykla dit men blev sen... Slutade med J fick skjutsa mig dit och min älskade syster hämtade mig sedan! Ska inte köra bil nå mer!

I dag skulle vi åka till LYCKSELE o träffa tomten på JULKPARKEN och sedan äta middag hos familjen Årebrand men det blir nog att va hemma istället. Hade verkligen sett fram emot den här helgen!

Det känns verkligen tungt idag men ALLT ORDNAR SIG ju till sist, på något vis! Vi har 3 FRISKA, UNDERBARA barn! Det kunde ju ha varit mycket, mycket värre!!

JAG VILL JOBBA!!! Vill inte va sjukskriven, vill inte må så här, vill ha tillbaka MIN ORK!! 


 Sitter nu o tittar på grabbarna som spelar hockey i lekrummet! Jag är publik o ska hejja! HEJJA LARSSON (Eddie) HEJJA TED (Mille) o HEJJA JOHAN (Max)

Oj, Nu förvandlades hokeyspelarna till VIKINGAR!! Bara att hjälpa till o bygga VIKINGABORGEN!

Ha en trevlig helg! Kram

2 kommentarer:

  1. Vad kul att det funkar utan napp för Max!
    Jag har också fått tipset utav Diana med "stopp och väx", hade tänkt använda mig utav det jag med :)
    Men vi väntar nog tills efter jul, så allt ståhej har lagt sig. Det är mycket kalas/3 30års fester och julbord nu, så jag har inte riktigt orken :)
    Men tack för ditt tips också!
    Hoppas allt löser sig med ekonomin. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Ibland känns allt bara svart men vad bra att du ser det att ni har tre friska barn, det är det viktigaste.
    Vi kommer ses någon annan helg och du kommer att få börja jobba!
    STOR KRAM PÅ DIG!
    Kram Marie

    SvaraRadera