torsdag 9 december 2010

Max 4 år!!!!!

           GRATTIS PÅ FÖDELSEDAN MAX!!

Tänk vad snabbt de här 4 åren gått!! Vår älskade lille storkille!!! I morse väckte han oss och ville att vi skulle gå upp så vi kunde komma in o sjunga för honom! Jag, Johan, Eddie o Millegick upp o fixade fikabricka med BULLAR, ljus, paket o födelsedagsflaggan! OJ vad han tyckte att det var mysigt!!



Igår kom Nadja o Vera o uppvaktade honom!


Max o Nadja





Lövensupporter redan som 1 månaders bebis!
Max såg sin första match när han var 4 dagar.

Den 9 December 2006 var verkligen en helt fantastisk dag!! Han var beräknad att födas den 18 men jag var sååå säker på att han skulle komma tidigare. Johan skulle va borta i en vecka o spela matcher oxå så jag tyckte det skulle va bra om han kom tidigare! Kvällen den 8 dec blev vi färdiga med tvättstugan (i vårt hus i Degernäs), vi körde iväg en massa skrot o sedan låg vi i soffan på kvällen o sa till bebin i magen att han kunde komma nu! Helt otroligt vad bra han var på lyssna DÅ! På natten började jag få värkar, gick upp ett tag o väckte sedan Johan, som sa "du vet att jag finns här" o somnade sedan om! 


Jag stod länge i duschen, anv TENS:en vi lånat och PROFYLAXADE. Sedan ringde vi svärmor o svärfar som skulle hämta Dio. 
Älskade Dio ville inte alls lämna min sida, han var så orolig när jag hade värkar o var som klistrad vid min sida! Tror att han o Max hade ett speciellt band redan innan Max föddes! När vi kom hem med Max var Dio överlycklig o vaktade honom dygnet runt!


Dio vaktar mig strax innan vi åker in till förlossningen

Vi åkte in till förlossningen på morgonen och Max föddes 16.48. Ett tag ville de sätta värkstimulerande dropp men jag vägrade, tyckte att det gick så bra och ville att det skulle få ske så naturligt som möjligt. Tror kanske att en stor anledning till att jag ville det var att det inte var så naturligt när han bev till.. :-) Jag är rätt spruträdd och hade bestämt innan att jag inte ville ha någon bedövning, jag skulle iaf försöka klara mig utan och det gick ju HUR BRA SOM HELST!
Det var iaf en helt fantastisk förlossning och det kändes verkligen som att jag o Johan gjorde det TILLSAMMANS!! Efteråt sa vi att "det här måste vi göra om snart" - vilket vi oxå fick - DUBBELT UPP!!



Första bilden på Max o pappa






Tuva tog hand om Max! Hon var lite som en storasyster till Max då vi umgicks så mycket!







1 kommentar:

  1. Åh... Tänk vad tiden går snabbt o vad mycket härligt man fått vara med om denna underbara lillkille som nu blivit så stor! Har alltid älskat bilden på Max i Löven dräkten,det leendet har räddat en många gånger :) STOR kram killen på denna speciella dag som är DIN födelsedag!

    Miss ya vännen, snart ses vi! Kram kram

    SvaraRadera