tisdag 7 december 2010

Max simmar inte mer

Igår em var det så dags för Max simskola.. Det har inte gått så bra hittills men jag o hon som är simskoleansvarig hade bestämt att vi skulle ge det ett sista försök och det skulle vara med en extra fröken för Max.

Jag var såååå säker på att han skulle älska det då han älskar att bada, dyka osv. Första gången var han så otroligt laddad och lycklig över att få börja simskolan MEN  han hoppade i poolen UTAN SIMRINGARNA och tänkte nog inte riktigt på att utan simringar flyter man inte.. Han blev såklart rädd och ville inte bada nå mer. Jag pratade med fröknarna o han skulle få ha på simringarna första gången iaf, han var med ett tag men sen ville han inte - "JAG SKA INTE GÅ NÅN SIMSKOLA, JAG KAN REDAN DET HÄR" ....
Och så har det varit sedan dess.... Igår efter dagis sa han diekt att han INTE skulle på simskolan. Då såg Eddie o Mille sin chans! de började leta efter sina badgrejjer o sa att de skulle på simskolan istället för Max!
Vilket såklart ledde till att Max skulle gå - för han är ju STOR KILLE - inte kan småbrorsorna gå ist!

Mamma var här med smågrabbarna o jag o Johan följde båda med Max!! När det var dags för samling med gruppen blev det TVÄRSTOPP! Han vägrade! "JAG SKA INTE GÅ, VI ÅKER HEM SÅ FÅR EDDIE O MILLE ÅKA HIT ISTÄLLET"

Han får göra ett försök nästa höst istället! Eller vänta tills Eddie o Mille får börja så alla kan gå tillsammans!

På vägen hem när vi var på väg att köra förbi ishallen frågade J om Max såg var vi var. Han gissade på LASTBILSFABRIKEN men sen såg han hallen. Han sträckte upp ett finger i luften och utbrast "AHA AHAAA, JAG FÖÖÖÖRSTÅÅÅR!!! DET ÄR JU ISHALLEN" Han lät så otroligt rolig!


Ha en trevlig Tisdags em!

Vi har varit på utvecklingssamtal på dagis i morse o sedan kom Malin o Helena hit o käka lunch! Alltid lika mysigt att få umgås en stund! KRAM till er!

Ikväll är det vattengympa igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar