måndag 27 december 2010

GOKVÄLL

Efter en helt underbar dag avslutar jag o maken kvällen med film i gillestugan!

Tänk att en lugn o mysig dag med barnen kan göra en så LYCKLIG!!! Jag har mått så jäkla bra idag och flera gånger har tårarna runnit bara för att det känns så jäkla bra! När jag skulle läsa saga för grabbarna ikväll gjorde det verkligen det... Först läste jag för Mille i hans säng o när jag berättade hur glad jag var för att vi haft en sån mysig dag och att de varit så snälla o goa mot varandra började tårarna rinna.
När jag sedan gick in o läste för Eddie rann redan tårarna o han blev lite förskräckt. Han tycker det är jättejobbigt att se när ngn är ledsen o vill bara trösta.

Förstår ni hur jäkla tufft det är i vanliga fall här hemma när en, för de flesta, vanlig dag med barnen gör att jag känner mig så här! Det tar så jäkla mycket ork o energi när de slåss, puttas o bråkar hela dagarna...


Nu är det bara att njuta av den här dagen LÄNGE!!



Myyys med ljus. Snäckorna är från Thailand, många från stranden vi gifte oss på!


I morgon kommer vår älskade storkille hem o då är de ju 3 igen, vilket innebär KAOS..  Mille som kommit i någon INTE SÅ ROLIG TROTSÅLDER är hopplös på att reta, nypa, bita, slå sina bröder. Han som alltid varit den mjuka killen som varit så bra på att lyssna..
Det var verkligen skönt att det fungerade så bra idag!!! Hoppas det håller i sig!


I morgon har vi hela busligan hemma!

SAKNAR MIN MAX IKVÄLL!!!  Måste ändå säga att han blivit så STOR o duktig!! Helt plötsligt klär han sig själv utan tjat o bråk, han tar på sig pyjamasen själv på kvällen o har flera nätter sovit hela natten i sin säng!!! När jag frågar honom vad som hänt, om det är för att han slutat med tutten han blivit så STOR säger han så självklart "men mamma jag är ju 4 år nu, jag ÄR STOR"

SOV GOTT!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar