måndag 14 mars 2011

syrummet.. uppdatering

Det är verkligen så himla skoj att sy o som ni märker bloggar jag kanske inte lika flitigt längre då jag spenderar mer tid vid symaskinen än vid datorn!

Mitt syrum växer fram sakta men säkert! Min kära man var otroligt snabb med att bygga väggen men sen var det det riktigt tråkiga jobbet med att skrapa bort tapeten som satt fast på stenväggen...


Jag o J skrapar bort det sista av tapeten

Har  fyndat sybord på RETURBUTIKEN!! Fick tag i ett höj o sänkbart bord som de kapade till i precis rätt längd! Perfekt för att stå o rita mönster osv vid!!

Fick även tag i en superfin fåtölj som jag bara ÄLSKAR!! Ska försöka trycka in den i mitt syrum o ha en alldeles egen läshörna!! Tyget gick inte få helt rent så antagligen kommer jag klä om den ngn gång i framtiden...


Mille känner sig som en kung i min nya fina fåtölj!



Vi har ju hållit på med det rummet i flera veckor nu men jag har inte alls kännt mig stressad över att få det klart! Det är klart att jag LÄNGTAR tills det är färdigt men inte alls som förut, då skulle jag ha hållit på tills jag stupat för att få det klart! Nu har jag ist gjort lite, lite i taget och det har varit roligt! Jag har lärt mig att gå därifrån INNAN orken o intresset tar slut! Barnen har oxå fått vara med o hjälpa till och de tycker verkligen att det är roligt!


Eddie hjälpte till att göra väggen fin när vi hade putsat den!

Förra veckan putsade jag o J väggarna o i helgen när han var borta har jag målat.

I em blir det kanske klart! När jag målat klart elementet ska vi lägga in en matta o J ska sätta upp väggskenor för hyllor på väggarna!


väggarna o taket är målat, ska måla elementet ett varv till o sedan är det bara att flytta in!
Fönstren får jag måla i sommar ist!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar