onsdag 30 mars 2011

Alldeles för friska barn...

Mille fick som sagt magsjuka i måndags.. Han har inte kräkts ngt men han var riktigt dålig i magen. Johan var dålig i måndags men vi andra har klarat oss! ÄN SÅ LÄNGE...



Självklart är även Max o Eddie hemma så de inte ska dra nån smitta till dagis! MEN det är inte lätt att ha alla 3 hemma när de inte är så sjuka att de kan/vill ta det lugnt! Särskilt inte när J jobbar! Har blivit galen mer än en gång idag!! Förstår inte varför de måste börja slåss, bråka o skrika så fort man vänder ryggen till...

MEN jag får ju se det positiva! Hur tufft det än är att vara ensam med dem så fixar jag ju det en hel fm nu!! Det gjorde jag inte alls tidigare!!



Tur att det är UNDERBART VÄDER idag!! Vi har varit ute hela fm o lekt, tog även en prommis bort till ICA för att kasta skräp! (Skulle iof kanske inte fixat det om vi varit inne hela fm..)



Jag brukar ALLTID få magsjuka direkt när ngn är sjuk o jag brukar bli riktigt dålig, svimmar o har mig.. Det här är nog första gången jag hoppas på att få det.. Vill verkligen inte vara/ bli sjuk när jag o Mille åker till Skåne på tisdag!!


Håll tummarna för att jag antingen slipper magsjukan el får göra bort det NU!!

KRAM

2 kommentarer:

  1. De verkar vara nå riktigt mysko som går.
    A kräktes en gång, 8 timmar senare igen, återigen 8 timmar senare ännu en gång. Sen gick de närmare två dygn innan hon kräktes ännu en gång.
    Men ingen annan har blivit dålig. Jag har visseligen haft rätt ont i magen och inte varit så matfrisk. Men i övrigt så...
    Hoppas ni andra slipper helt!

    SvaraRadera
  2. ja det måste va ngt skumt som går!! Jag hoppas bara jag klarar mig när jag ska till skåne!

    SvaraRadera