torsdag 10 mars 2011

En helt vanlig em hos Cirkus Bergmark

Jag tyckte ju att det var så mycket lugnare här hemma ett tag! Men ack vad jag bedrog mig om jag trodde att lugnet skulle bestå..


vårt lilla STORBUS

Eddie är verkligen inne i en ordentlig trotsperiod (även om det inte på långa vägar går jämföra med Max vardagstemperament!) och han är verkligen tjurig och bestämd i sina åsikter! Men men de måste ju igenom det oxå! Och de ska ju bli självständiga små (stora) människor så småningom... Han springer o kastar jord ur blomkrukorna, river upp min fina Herman ur sin kruka, ja han hittar på ALLT möjligt..


min fina Herman lutar nu åt olika håll..

I em när vi såg film satt jag i mitten med en av grabbarna i knät och det var verkligen lugnt o mysigt !! Tills ngn hade en arm för nära ngn annan... el ngt liknande hemskt trauma...

MEN jag lyckades varje gång återta lugnet o myset! Vi såg Rasmus på luffen o jag bara drog ut på att börja med middagen då jag kände på mig att det skulle bli kaos (som vanligt ) då..

Jajjemen! Jag hinner inte ens in i köket innan de bråkar! Vårt kök o vardagsrum sitter ihop så det är inte långt..

DUPLO!!! De får sitta vid soffbordet o bygga med duplo ett tag, det brukar ju funka.. en stund iaf... När de är 2 iaf... Eddie är på ett riktigt rethumör o kastar duplo, tar Max bitar o bara retas..


Max o Mille en dag när de hade riktigt skoj med Duplo

"Din tur att hjälpa mig laga maten" säger jag! Eddie blir såklart superglad o hämtar stolen o ställer sig vid spisen!
MEN om Eddie får hjälpa till ska såklart även Mille hjälpa till och det går INTE! Då kan jag lova att det blir kaos vid spisen!
Jag säger att det är Eddies tur att hjälpa till vid spisen men Mille blir tokig o slår mig, han får gå in i sitt rum ist tills han lugnat ner sig..

De brukar få hjälpa till allihop när de kan stå o skära grönsaker el ngt vid köksbänken och i efterhand kom jag på att jag för fasen kunde ha plockat fram en gurka el vad som helst som de kunde ha stått o skurit i!


foto från förra veckan när Eddie o Mille fixade grönsakerna till middagen

Johan hann hem för att äta middag med oss idag!!!!Men Eddie spenderar mestadels av middagen på sitt rum då han bara skriker o busar.. NU JÄKLAR ÄR DET SLUT MED SÅNT"!!!!!!! NU SKA VI ÄTA MIDDAG I LUGN O RO I DEN HÄR FAMILJEN!!!!!!!


Efter middagen badade grabbarna, de badar alltid en o en nu annars blir det för mycket bråk o badrummet blir dränkt! 
 När Max badade lekte småkillarna på Eddies rum o helt plötsligt hör jag hur böckerna flyger genom rummet.. De har kastat alla böcker från vägghyllorna (tavellister) för att sedan använda hyllorna som klättervägg... hmm... det var inte riktigt det som var tanken med dem..


MEN jag har ju bara 3 barn! Tänk om man hade 7 el 10 som familjerna i "Familjen Annorlunda".. Jag måste ju för sjutton kunna få till en fungerande vardag med våra 3 grabbar!!! Och jag känner verkligen att vi är en bra bit på väg!! Jag behöll lugnet hela em o hela kvällen och det kändes ändå riktigt bra att vara ensam med dem tills J kom hem! Min ork o energi börjar sakta komma tillbaka och det känns verkligen bra!

TACK Kicki för att du bara är ett telefonsamtal bort, det känns skönt att veta om jag blir helt tokig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar