torsdag 3 mars 2011

pissnatt o pissmorgon...

Jag var vaken ända till 23 igår kväll och precis när jag ska gå o lägga mig kommer Mille upp, jag följer honom tillbaka till hans säng men han kommer snart o vill sova med mig igen.

Vid 1 kommer Max o lägger sig hos oss, för ovanlighetens skull lägger han sig på lilla sängen (som står precis mot våran) men vaknar vid 03 av att han kissat i sängen. Trots att Johan satte honom på toa vid 23 igår kväll och satte på honom en blöja.. Han hade visst tagit av sig den blöjan när han gick in till oss... Byta pyjamas o sätta på ny blöja - vara tyst så inte Mille vaknar.. Max lyckas precis somna om när Eddie kommer inklampande o kravlar över Max. Shit!! Andra sängen är ju full av kiss..

Väcker Johan som får lägga sig mellan Max o Mille o själv går jag in med Eddie till hans rum! Bra idé tyckte jag!



Eddie har precis somnat om när Max kommer... Han har väl bara väntat på att pappa ska somna om! Nu ville ingen av dem sova ALLS!!! De pratar med varandra, busar o har sig. Jag håller fast dem, tar tutten av Eddie, hotar med att det inte blir nå hockey osv osv... Till sist är jag rädd att de ska väcka Mille o överväger om vi ska sätta oss i soffan o se film ist. men FÖR SENT! Mille kommer upp han med..


Max o Eddie har hunnit sätta sig i soffan när Mille kommer in, tar av sig blöjan o kastar den på MAX.. den hamnar rakt i ansiktet på honom... När Max blir arg blir han riktigt arg!! Vad är det med Mille o hans kissblöjor???  


Och vad händer när våra barn är tillsammans alla 3?? Och dessutom är trötta, arga  o griniga! Joo de bråkar såklart!! Precis vad jag önskade mig efter denna natt!!



Johan har match i Nybro idag så han åkte 05.30 i morse.. Typiskt att det ska vara en sån natt när han ska upp tidigt! Måste säga att jag gruvar mig lite för natten som kommer när J är borta. Får bara hoppas att grabbarna är så trötta att de sover riktigt bra inatt!!!

Tur iaf att jag har världens goaste barn även om de inte vill sova o gärna bråkar med varandra!

våra gokillar!

1 kommentar:

  1. Vilka små ligister ni har ;), men söta sådana. Mina små kissar inte så mycket på nätterna längre, då jag trappat ner rejält med kvälls drickat. Ett tips ;) Kram Vickie

    SvaraRadera