måndag 21 mars 2011

FJÄLLEN???

I morgon ska vi åka till Granö för att lasta skoter o pulka för att åka till JOESJÖ på onsdag morgon. ÄR DET TÄNKT.. Det är 7 år sedan jag o Johan var dit sist och jag hoppas verkligen att vi får ta med grabbarna dit i veckan!
De har aldrig varit där o Eddie o Mille har dessutom aldrig åkt skoter än!! Skandal!!

MEN det verkar som att det inte riktigt är meningen att vi ska åka! Johan blev ju sjuk i helgen o har fortfarande 38.5 i feber..


Grabbarna såg ut som 3 smutsiga små troll i em när de hade lekt i leran här ute så jag kastade deras ytterkläder i tvättmaskinen men när jag tog ut dem är alla handskar TRASIGA.. fasen oxå, hur kan de ha hunnit nöta upp dem redan?? Och var hittar man nya handskar NU när det mest bara finns vårkläder i affärerna?? jaja de får väl ha lite trasiga handskar annars!


2 av mina små troll! Mille o Eddie

Eddies fina röda overall har gått sönder den me så han ska få låna en rosa av Nadja när vi åker o han är såååå stolt över det!!!

Dessutom har jag fruktansvärt ont av endometriosen ikväll.. som tur är brukar det inte sitta i mer än 1-2 dagar. Hoppas det är bättre i morgon bitti, vill verkligen jobba på fm oxå!

Tydligen ska det bli snö o riktigt blåsigt i fjällen i helgen... INTE SKOJ ! Det ska ju vara SOL!!!! Vi ska ju sitta på fjället o grilla korv o pinnbröd, åka skrana o tefat o bara vara! Hela familjen tillsammans!


Bilden är lånad HÄR

På kvällarna ska vi ju mysa i stugan, läsa, spela spel med barnen o de ska vara så lugna o rara så! FÖR DET VILL JAG!!!

Om man hoppas tillräckligt mycket så blir det väl så??

Annars får jag väl ta mig ett snack med Anden!

Jag önskar bra väder, rara barn och... en frisk man!!!...  nä fy sjutton vad knäpp jag är!!

 OM jag skulle få önska vad jag vill så finns det såklart betydligt mer väsentliga önskningar!!! Se bara hur det är i Japan, i Libyen osv!

.....och här sitter jag o gnäller på att vädret kanske inte blir vad jag hoppats!

Jaja, men ni får gärna hålla tummarna åt mig att vi kommer iväg till fjällen o att vi får ha det bra utan alltför mycket KAOS!

1 kommentar:

  1. Kära LInda! Alla problem är relativa men detta är ju Era problem. Man FÅR önska sig en frisk man, snälla barn och bra väder. Det sistnämnda kan ni ju ta som en bonus om det händer, se istället på att ni får vara tillsammans och hoppas att ni kan mysa riktigt ordentligt!
    Angående handskarna så kan du ju ringa till Eva på Lilla Mirakel. Hon kanske kan hjälpa dig!

    Stor kram och jag önskar dig "en frisk man, snälla barn och bra väder"

    Kram från Therese F

    SvaraRadera