onsdag 2 mars 2011

SNICKAR-EDDIE!!

Vår lille Eddie ÄLSKAR att spika och bygga saker. Han kan sitta med en hammare hur länge som helst o slå in spikar i en bräda. Förra veckan slog han dock hammaren precis vid ögat så det började blöda.. desto mindre bra...
Han älskar även att få vara med och skruva ihop möbler osv.

Själv säger han att han (förutom hockeyspelare som pappa) ska bli snickare och älgjägare som Oscars pappa Johan! Ja va bra Eddie!!  Håll fast vid din dröm!!

En dag efter dagis gick vi som vanligt ner i källaren för att spela hockey. Då Mille råkade kissa ner sig gick jag upp för att byta på honom och helt plötsligt blev det alldeles för tyst i källaren... Inte bra när Eddie är ensam.. (Max lekte med något annat här uppe)

Eddie med sitt snickarbälte han fått av morbror Kicki


Jag skyndade mig ner i källaren o där står Eddie med Johans skruvdragare och har lyckats skruva in 2 skruvar i spånskiveväggen (som Johan byggt till mitt blivande syrum)! Visste inte vad jag skulle säga.. Blev ju rädd då han kunde gjort illa sig!!

Samtidigt såg han så otroligt stolt ut och sa " jag har gjort fint till dig mamma!!" Han kanske tyckte att vi aldrig blev färdiga med det där rummet som mamma ska ha..

Svårt att vara arg på honom när han såg så otroligt stolt ut över att ha byggt på mammas rum..

När J sedan kom hem följde han med Eddie ner så han skulle få skruva lite mer under vuxen tillsyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar