söndag 27 mars 2011

FJÄLLEN i bilder!!!!!!

Vi åkte till Granö i tisdags för att lasta skoter o pulka. Onsdagmorgon åkte vi till JOESJÖ!!! Johans mamma, o hennes syskon, har en supermysig stuga där som vi lånade!!

Vi fick låna skoter av min pappa och skoterpulka av min morbror Pelle! För att dra upp allt behövdes såklart ett släp och det fick vi låna av Torgny!!
Min mamma hade stått o lagat massor med god mat till oss som vi kunde ta med o bara värma! Allt för att vi bara skulle få ha det mysigt med barnen!


Stort TACK till er alla som gjorde det möjligt för oss att åka!!!!


man såg inte så mycket av stugan i all snö...

förrådet under snön

Utsikten från stugan!!!

Vi kom upp lagom till snöstormen och funderade mer än en gång vad vi gett oss in i..  Det var verkligen helt sjukt mycket snö!!!

Men grabbarna kämpade på otroligt bra i snön och vi tog oss in i stugan!


TORSDAG:


frukost i stugan!

Man kan ju inte hålla sig inne bara för att det är dåligt väder!

Vi begav oss till VILT KÅTAN för lite fika. grabbarna tyckte det var mysigt!

Mille på väg från kåtan


FREDAG: En eftermiddag fick vi ha riktigt bra väder och det var bara sååååå härligt!!

Vi fick låna skoter av min pappa och skoterpulka av min morbror Pelle! För att dra upp allt behövdes såklart ett släp och det fick vi låna av Torgny!! Stort TACK till er!!
Älsklingarna på fjället

Max åkte med J på skotern, jag, Eddie o Mille satt i pulkan!



Vi åkte ut o grillade korv till middag

                                                   Grabbarna hade jätteskoj i snön!
Max

Mille

Eddie


Max grillar själv!

En stolt kille med sin första egengrillade korv!



LÖRDAG:


Vi skottade av taket på uthuset så det inte skulle braka!


Så himla skoj att Jessica, Nicolai o Julie kom och va med oss i går!!!
Jag o Jessica har många gemensamma minnen från Joesjö sedan vi var små! Jätteskoj att träffas där med våra barn nu!! Mindre roligt att det var så jäkla dåligt väder igår..

Johan, Jessica o alla barnen grillar i blåsten

                                                 Vi gav oss istället av hem till stugan
Jessica o 4 av barnen i pulkan!

Mille vilar på fjället

Eddie sover i pulkan

alla våra goa barn på sovloftet i stugan!! Mille, Max, Eddie, Nicolai o Julie!

Trots att vädret inte har varit på vår sida har vi haft det så jäkla MYSIGT!!!! Jag tror att det här verkligen var ngt som vi behövde!! som familj!! Grabbarna har aldrig varit lugnare eller snällare med varandra! Jag tror att hela familjen kände ett lugn och bara njöt!! Vi har spelat memory, läst böcker, lagt pussel, sett film och målat mycket i målarböcker!

grabbarna sov tillsammans i "lilla rummet"
Max (på madrassen på golvet) är less på att jag hela tiden fotar o vill inte så gärna va med på kort..

Nu är vi hemma i verkligheten igen.. och längtar redan tillbax till Joesjö!

1 kommentar:

  1. Å så mysigt ni ser ut att ha haft det, trots vädret. Supersnälla nära och kära som hjälpt er också!
    Man behöver få komma bort och ladda lite ibland :)
    Kram

    SvaraRadera