tisdag 1 februari 2011

Natten...

Max ska i em åka till mormor o morfar i Granö!! Skönt för honom att få lite lugn o ro o mycket skönt för mig att bara ha 2 av bröderna bus hemma nu när Johan är i Kiruna! Speciellt på nätterna! Då kanske även jag får lite sömn!!





Som det är nu brukar Eddie komma in till oss TIDIGT på natten o sova så gott tätt, tätt intill mig. Mille brukar komma ngn gång under natten, han smyger in o lägger sig i sängen som jag ställt bredvid våran. (Helt fantastiskt, att vi inte gjort det tidigare!!!!! TACK ANN o PIA)
Sedan brukar Max ropa på oss någon gång vid 4-5. Antingen kommer han oxå till oss el så går jag el Johan in o sover hos honom..

MEN nu inatt... PUST o SUCK! Mille kom in o sa att han hade bajsat någon gång inatt. Byta på honom..  Han ville sova i sin säng! BRA! Jag går o lägger mig o vaknar av att Max skriker men somnar om igen..



Mille kommer till oss o har nästan somnat om när Max börjar skrika igen. MAMMMMAAAA KOM DÅÅÅÅ!!!!! Knuffar i Johan så han ska vakna o gå dit medan jag håller i Mille så han inte ska stiga upp..
Till sist kommer Max in till oss.. MED en massa DUPLO som han tycker att han ska leka med mitt i natten.. NÄÄ DU!!



Vi tar bort leksakerna men han MÅSTE bara sova "bredvid MILLE för jag ÄLSKAR honom sååå mycket!! " OJ! Jag blir bara så glad när han är så go med lillebror så det är klart han ska ligga bredvid honom..  Dessutom riktigt skönt att det inte är 3 barn som bråkar om att ligga bredvid mig.. SMART tänkt av mig?? NÄÄ inte det minsta!

Nu är Max OCH Mille helt vakna. Vi lägger Max mellan mig o Johan ist men då får han såklart ett rejält utbrott.. Springer upp ur sängen, smäller i dörrarna o kastar saker.. JIPPIIII!!!! Det var ju precis det jag hade hoppats på! NOT!



Då vaknar såklart Eddie som för första gången på länge sovit större delen av natten i sin säng.. Jag ligger i sängen o håller fast Eddie O Mille medans Johan går upp till Max o kämpar på med hans utbrott..

GOMORRON!!!!!!!


Max ska ta med några favvoleksaker till Granö. Han har läänge pratat om sin dumper (han fick den av Sophia när han fyllde ett år) Den har legat i en låda i källaren ett tag, vi brukar lägga bort lite leksaker så att de blir som nya när vi tar fram dem igen! Han blev överlycklig när jag plockade fram den i går!

Igår var det dumpern o dinosaurierna som gällde!


På väg hem från doktorn igår handlade vi mat o Max fick köpa en LEGO MONSTERKRABBA!

Max o Johan bygger ihop monsterkrabban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar