onsdag 16 februari 2011

Har fastnat vid symaskinen

Jaaa  jag har verkligen det!! Kan INTE slita mig därifrån.. Önskar bara att jag hade en riktigt bra symaskin!! Man blir ju lite bortskämd med det på jobbet!!

Jag jobbar/arbetstränar på VIVA textil där jag nu håller på att sy en STAR WARS CAPE - en beställning från en förskola, och det är så GRYMT ROLIGT!!! Jag lär mig ju hur mycket som helst o när jag kommer hem vill jag bara sy meeeraaaaa!!!!!!

Jag har lovat grabbarna att de ska få varsin cape, de vill ha en ZORRO KAPPA och det är mycket prat om dessa kappor.. hmmm.. har inte ens börjat med dem än... Det tar ju lite tid när det är 3 man ska göra!!

Jag har länge velat göra förkläden till barnen och nu är de klara!! Använde vaxat tyg så de är lätta att torka av!


Ett förkläde var till grabbarna





testade att sy ett svart med rosa kantband o ficka på magen o Max ville ha det ist för det med vita kantband!



Mille modellar i sitt förkläde. det är rätt stort på honom men då räcker det ju desto längre :-)
Förklädena blev rätt stora så jag har även gjort ett till mönster och håller nu på med ett mindre rosa till en liten tjej som fyller år i Mars!


Det blev tyg över och av det blir det cykelsadelskydd! Svärmor har fått ett svart, och ett rosa är klart! Hittade rosaprickigt jerseytyg som fick bli mössor! Eddie älskar rosa o han var så stolt över sin nya rosa mössa!



Kanske inte så konstigt att min kära man vill göra ett syrum åt mig, han är nog rätt less på att se symaskinen o alla tyger på köksbordet..

Nu ska jag cykla iväg till jobbet o sy lite mera !!

2 kommentarer:

  1. Jäklarns så duktig du är Linda!

    Hanna

    SvaraRadera
  2. TACK Hanna! Det är verkligen så grymt roligt! Har precis sytt en röd mössa med moln, ska bli skoj att se hur den passar på grabbarna när de kommer hem!

    SvaraRadera