lördag 12 februari 2011

Drar till SKÅNELAND!!

Igår bokade jag tågbiljetter till Malmö!! Ska inte åka förrän i April men det blev så mycket billigare att boka redan nu!


Sofie o Christians trädgård! Mille tror att det alltid är så här varmt o skönt i Skåne, undrar om han blir besviken när han kommer dit i April?

Min första tanke var att Max skulle få följa med så vi skulle få lite ensamtid! MEN efter lite tankeverksamhet o samtal med maken insåg jag ju att det inte ALLTID, bara kan vara Max som får åka någonstans själv med mig.. Förra våren åkte vi buss till Norge och hade en kanonvecka med Jessica, Nicolai, Julie o Torgeir. (Och jag vet ju att det blir Max som följer med dit om/när jag åker till dem igen) Eddie o Mille är ju oxå rätt stora nu så det är klart att de måste få följa ngn gång!

Max o hans "kusin" Nicolai!

Jag o min älskade Jessica!


Så det blev bestämt att MILLE ska följa med mig till Sofie o Christian i Skåne! Frågade igår om han vill följa med mig o åka tåg dit och han blev såååå glad!! Max sa att det faktiskt är Milles tur!!




Mille!

När jag nattade Eddie sa jag att det sedan är hans tur att åka någonstans själv med mamma el pappa och jag frågade vart han skulle vilja åka. "Jag vill åka till Granö då!! Själv med dig mamma, inte Max el Mille" Oj.. hmm.. ja nog kan vi ordna en helg i Granö lilla älskling! Det är ju nära o bra! Så Eddie är överlycklig över att han är lovad en helg med mig hos mormor o morfar!

Eddie har inte så höga krav!


Det ska bli sååå mysigt att få en vecka med min kära syster o svåger o MILLE! Tror nog att det nästan är lättast att åka iväg med just Mille!
Det skulle ALDRIG falla mig in att åka tåg hela vägen med Eddie.. Skulle antagligen ha förlorat honom någonstans längs vägen som han sticker på upptäcksfärder!


ett måste om jag skulle resa med Eddie?

Dessutom får inte Mille utbrott för minsta lilla som går fel (som hans storebror har en tendens att få..)

2 kommentarer:

  1. Åhh jag vill följa med :)

    SvaraRadera
  2. Heej Eddie!
    Kul att du skrev till mig och vilken fin blogg din familj har. Har du två bröder?!?! Det måste ju vara hur häftigt som helst!! Och en som är exakt lika gammal? Wow... Jag hoppas att jag också ska få syskon en dag, det hade varit roligt. Du skrev att du kunde lära mig lite bus... Ja tack! Jag älskar att busa och göra saker jag inte får. Får du göra vad du vill eller säger dina föräldrar också nej ibland?? Då blir jag arg. Blir inte du det?
    Vilken mysig önskan att åka till mormor & morfar själv med mamma. Hoppas ni får mysigt!
    Kramar Todd och min mamma hälsar till din :)

    SvaraRadera