torsdag 10 februari 2011

Frukost hemma

I morse sov Max ända till 7!! Jag kände att jag inte ville stressa iväg med dem till dagis så , efter att ha gett mig själv rejält med betänketid, frågande jag dem om de ville äta frukost hemma med mig o gå till dagis lite senare. OM det inte skulle bli något bråk och att de skulle gå till dagis utan problem .. JAAAAA MAMMA det blir jättebra!!
JOJO, försöka går ju alltid!

Jag var själv så jäkla trött efter nattens brottningsmatch med mina 2 yngsta söner och var inte alls så sugen på att gå ut i kylan..


Tidigare hade jag inte kunnat ha alla 3 hemma till efter frukost, det slutade alltid med att jag satt o grät någonstans.. INTE skoj!

MEN idag var det bara mysigt!!!! Vi åt t.o.m frukost i soffan !! samtidigt som vi såg Toy Story!! Grabbarna tyckte verkligen att det var mysigt!



När det började bli dags att klä sig förbereda jag dem som vanligt. Speciellt Max brukar behöva MYCKET förberedelse. Jag säger att "om 10 minuter ska vi börja ta på kläderna" "om 5 minuter.." osv osv.. Men det blev nog för tokigt för honom att hans vanliga morgonrutiner inte följdes till punkt o pricka. Innan jag hade fått på honom alla kläder o tagit oss till dagis var jag kallsvettig o helt slut..

Snart är det dags att hämta hem trollen igen. Jag har bakat semelbullar så vi får nog ta en tur förbi Ica o köpa mandelmassa o marsansås så vi kan käka SEMLOR ikväll!! Jag älskar semlor!! MEN de ska göra efter farmors recept!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar