fredag 11 februari 2011

Min lille Mille kille!! som åt pitta, slog huvudet o drack vin




Igår när vi satt o åt middag pratade vi om att äta på restaurang o min mamma sa att då måste man ju sitta stilla osv.

Mille säger "jag åt på restaurang igår"

jaha gjorde du??

M: "jaa, jag åt pitta (pizza) och jag slog huvudet då. jättehårt så det kom mycket blod. Jag drack vin o åt pitta och det kom blod"

hmmm.. vad får han allt ifrån..

I höstat när vi var o käkade pizza och servitrisen kom och tog beställningen beställde Mille "EN ÖL, en STOR Öl" Tjejen trodde ju inte att hon hörde rätt.. När hon sen kom med Mille coca cola ställde hon fram den o sa "här var din stora öl.."


Mille o morbror Christian på restaurang i Okt -10


Mille är killen med humor och jag tror att han säger saker som han vet att vi skrattar åt. När vi ser på en film tex skrattar Mille på "rätt" ställe medans hans bröder inte alls förstår vad som är så roligt..


Hockey är (som ni kanske förstått) en stor del i grabbarnas liv, och det är nog Milles intresse som är störst! Johan får en hockeytidningen med posten men det är ju bara 1!! Grabbarna får även Jonnies tidning och nu trpr jag att det var det som var viktigast.. Att det var Jonnie Karlssons tidning..
Mille läser helst hockeyboken el hockeytidningen när han ska sova..





Mille älskar även att sitta lääänge i BASTUN. Tyvärr har vi ingen här hemma men jag HOPPAS att vi i framtiden kommer att ha en!
Mille o morfar i bastun i Granö

1 kommentar:

  1. Viiiiilka goingar till barn du har!! *ler* Du måste skriva upp allt sånt där roligt dom säger, för man glömmer så fort! Jag har ju en liten bok som du vet, men det är faktiskt lätt att göra en egen personlig bok, det kanske vi skulle pyssla med någon gång, kanske nästa pysselträff, eller så stickar vi. Längtar tills vi ses igen, det blev ju som så tokigt sist! Nu ska jag snart åka iväg till farbror doktorn. Sen hem och laga lasagne!

    Puss fina vännen!

    SvaraRadera