torsdag 26 maj 2011

TRÄDGÅRDSPROJEKT - marksten och igenmurning av fönster

Förra veckan kom ett STORT lass grus som skulle skottas ut (där vi först grävt ur) där vi ska lägga marksten! Jag började hjälpa J att kärra ut det men kände att det bara inte gick, orkade inte.. (Blir så arg o ledsen då jag inte orkar sådant jag brukar göra..) Vi ringde efter svärfar som kom hit o skottade grus!! Svärmor kom oxå och hjälpte mig med barnen!!! TACK till er!!!!!!!!!!!


Max o Zeb skottade grus


I lördags fick J hjälp av Ulf att mura igen de 3 källarfönstren på framsidan. TACK ULF!!! Vi satte en rad glasbetong ist för fönstren. Skönt att slippa underhålla de fönstren och betydligt mer ekonomiskt! All värme i källaren åkte raka vägen ut genom de fönstren! Men framförallt skulle fönstren komma under trallen/bron och markstenen.



Kommer bli superbra när det blir klart!!

Johan o Max la kantstenen


Imåndags kväll var Peder här o i tisdags kväll var både han o Johan W här o hjälpte oss att lägga marksten!! Känns sååååå BRA att få hjälp med det av någon som verkligen kan!! TUSEN TACK TILL ER!!!!!

Johan, Johan och Peder la marksten

Vad skulle vi göra utan alla underbara människor som ställer upp och hjälper till i alla lägen??

1 kommentar:

  1. Ni är SÅ duktiga!! Ska bli så spännande att se när allt är klart :D Vem visste att Johan hade tummen mitt i handen? ;) Självklart vi vänner upp för er precis som ni gör för alla era! Önskar bara jag kunde vara på plats o hjälpa till mer... Miss you, puss <3

    SvaraRadera