onsdag 11 maj 2011

3 ÅR!!!!!!!!

Jag kan bara inte förstå vart de här 3 åren har tagit vägen...

Idag blir våra små älsklingar Eddie och Mille 3 år!!!!

Mille              Eddie

Eddie           Mille


Jag förstår INGENTING.... När Max fyllde 3 år var han ju jättestor.. (tyckte jag..) Men mina smågrabbar är ju fortfarande SMÅ.. och kommer nog alltid att vara det!! Även om de blivit rätt stora motför när den här bilden togs..

Johan med Eddie (tv) och Mille på barn 4


För 3 år sedan hade jag legat på förlossningen i en vecka då jag läkt fostervatten, de ville att grabbarna skulle stanna i magen åtminstone fram till v 35.

kl 8 på morgonen den 12 maj 2008 (precis innan jag sattes igång)


När jag hade gått 35 v sattes jag igång och på eftermiddagen fick äntligen träffa våra älskade skruttungar . Mille föddes 17.15 och Eddie 18.25. Eddie´s fostervatten hade inte gått så läkarna fick först vända honom rätt och försöka fixera huvudet någorlunda innan de kunde ta hål på hinnorna (annars var det risk att en arm el navelsträng el ngt skulle komma först..) Eddie var rätt medtagen när han föddes och läkarna tog honom direkt. Barnmorskan klippte navelsträngen vilket jag blev jättearg för, förstod inte att han inte mådde så bra..

Grabbarna kördes direkt upp till Barn 4. Jättejobbigt att inte få hålla dem direkt, att inte ens få ta på dem.. Här kom Eddie precis dit. Mille hade väntat på honom där i över en timme. Tur att Johan fick vara med dem!

Många timmar senare fick jag åka upp för att träffa dem!!!!

Första gången jag fick hålla Mille!!

Första gången jag fick hålla Eddie

Första gången grabbarna fick komma hem på permis. Alla 3 rymdes i vagnen!

Max stolt storebror!!


I morse kom Eddie inrusande till vårt sovrum strax efter kl 5 o SKREK "IDAG FYLLER JAG ÅÅÅÅR. Jag är 3 år nu!!!"

De hade (för ovanlighetens skull) bråttom till dagis i morse så att de skulle få ha på kalashatten på samlingen!
Max talade om för dem att det faktiskt bara finns en kalashatt men inte kunde det dämpa deras glädje! Mille talade om så självklart att "ja men vi turas om med kalashatten, faktiskt" De får verkligen lära sig att turas om.

NU ska jag städa lite, blåsa ballonger, göra tårtor (2 Buzz Lightyear- tårtor beställda) och göra iordning påsarna till fiskedammen. Det blir ett litet kalas ikväll :-)

TUR att världens bästa Emelie kom hit i måndags o baka med mig :-) Det blev bullar, kolakakor, morotskaka o chokladbullar.

1 kommentar:

  1. Shit alltsa, var ju igar du ringde o berattade att du var gravid, MED TVILLINGAR! :D Tararna rann av lycka o idag firar vi dem 3 ggr sa stort! Ge grabbarna grus en stor puss fran mig, onskar jag var hemma for detta... Puss o kram fran USA

    SvaraRadera