tisdag 10 januari 2012

senaste hemmaprojektet

Lovade att visa vårt senaste målarprojekt....

Som jag skrev tidigare lär det dröja ett bra tag innan jag kan visa resultatet men ni kan ju få se hur det såg ut innan vi började


Japp, det är groventrén och trappen - med enorm bastukänsla- som ska förvandlas med lite färg. Inget fel med BASTU, jag vill mer än gärna ha en bastu men en riktig en!!! (ett framtida projekt för min kära man ;-) )




Tror det kommer bli superbra men det kommer att ta tid - något jag lärt mig efter över ett år på stressrehab! Tidigare skulle jag garanterat målat varje kväll tills jag stupat isäng men nu målar jag mest när jag har lust och ork. Kära maken har fått måla taket, det tycker jag inte alls är roligt.. Visst är jag snäll som överlåter allt tråkigt till honom!




När väggar o tak är vita ska all hemsk plastmatta i trappen bort... och den sitter... hårt...
Någon som har ett bra tips på hur man tar bort sån limmad golvmatta???

Ha en bra eftermiddag!!

Själv ska jag nog krypa upp i soffan med en kopp the o en bok och ladda batterierna innan kidzen ska hem!

Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Jag har hamnat på din blogg via Sophias och brukar vara inne och läsa lite då och då =) Det är kul att följa dina härliga pyssligheter och alla grejer ni hittar på med kidsen.

    Jag skulle vilja tipsa er om trappen. Har själv tagit bort (läs försökt) en plastmatta i en trapp, men det var stört omöjligt. Blev hur som helst aldrig riktigt bra. Provade på alla sätt, med värme, limlösare, skrapor osv, men inget funkade... Har istället sett andra som spacklat på plastmattan och sedan målat på spacklet. Det har blivit riktigt bra =) Och dessutom inte sådär halkigt som en slät yta lätt blir.

    Hur ni än gör blir det säkert bra!

    /Johanna

    SvaraRadera
  2. TACK TACK TACK Johanna för tipset!!! I groventren o på själva stegen har vi tänkt lägga svart plastmatta så då behöver vi kanske bara spackla på mattan som sitter fast (där bitar är borta så det blir jämt!) o limma på nya!! Oj vilken lättnad! Och att spackla där vi ska måla känns ju oxå det sååå mycket roligare o enklare!!
    Kanske blir färdigt i år då iaf! ;-)

    Jätteskoj att du läser min blogg!!

    Kram Linda

    SvaraRadera